Monday, September 3, 2018

Asian Men's Volleyball Challange Cup


Volleyball: AVC Men’s Challenge Cup from September 15 to 22


Eight Asian countries will take part in the AVC Men’s Volleyball Challenge Cup Tournament which would take place from September 15 to 22 at the Sugathadasa Indoor Stadium in Colombo.

This inaugural event would be conducted by the Asian Volleyball Confederation (AVC) and organised by the Sri Lanka Volleyball Federation (SLVB) and sponsored by Dialog. 

The teams participating in the tournament are Sri Lanka, Malaysia, Hong Kong and Saudi Arabia (Group ‘A’) and Iraq, UAE, Mongolia and Bangladesh (Group ‘B’). 

President Maithripala Sirisena will be the Chief Guest for the opening ceremony of the tournament while Prime Minister Ranil Wickremesinghe will be the Chief Guest for the closing ceremony. 

The official launching ceremony for the event took place on Wednesday (15) at the Kingsbury Hotel, Colombo under the patronage of Sports Minister Faiszer Musthapha and Amali Nanayakkara, Group Chief Marketing Officer, Dialog. 

Minister Musthapha said that volleyball has developed well in Sri Lanka and that Sri Lanka could gain a lot of skill by competing in international tournaments of this nature. 

Sri Lanka are currently placed 14th in the Asian Rankings and the Minister hoped that Sri Lanka would advance into the eighth position. 

There are 63 Sports Associations currently registered with the Sports Ministry and the Minister said he has no hesitation in naming volleyball as the most committed sport in the island.


Daily News Paper


Saturday, May 5, 2018

70/80 දශකයේ පෙර්ළිකාරයෝ ABBA අවතාරෙන් එයි

හැත්තෑව හා අසූව දශකවලදී ලොව කලඹා නික්මගිය අසහාය පොප් සංගීත කණ්ඩායමට ආදරය කළ සුවහසක් රසිකයින් එවක් පටන් ගෙවුණු වසර ගණනාවක් පුරා ජීවත්වූයේ සිහිනයක ය. 1983 දී ඔවුන් සීසීකඩව විසුරුවා දැමූ, වෙන්වීම්, දික්කසාද හා නොගැලපීම් පසෙකලා අග්නීතා, බෙනී, (බ)ජෝන්, හා ඇනී-ෆ්‍රීඩ් යළි එකතුවී ලොව කුල්මත් කරනු ඇත යන සිහිනය ඇබා රසිකයින් තුළ තිබිණ. නමුත් එය කිසිදා සැබෑ නොවන බැව් ඇබා ස්ථීර වශයෙන් කියා තිබුණේ වරක් දෙවරක් නොවේ.

“ඇබා ආපහු කවදාවත් එකතු වෙන්නේ නැහැ. එවැන්නක් සිදුවන තුරු බලාපොරොත්තු දල්වාගෙන සිටින රසිකයින් වේදනාවට පත්කරන්න සිද්ධවෙන එක අපිටත් වේදනාවක්“ ඇබා සාමාජික (බ)ජෝන් උල්වියුස් එසේ කියා තිබුණේ 2013 වසරේදි ස්ටොක්හෝම් නුවරදී ‘ඇබා‘ කෞතුකාගාරය විවෘත කිරීමට එක් වෙමිනි. නමුත් සැබෑ නොවන බැව් කී ඒ සිහිනය දැන් හැබෑවී තිබේ. එය ඇබා ගීත ලෝලීන්ද පස්වනක් ප්‍රීතියෙන් ඉපිලවන සුබආරංචියකි. නමුත් එම ප්‍රීතිය දියාරු කරවන පොඩි පරහක්ද නැත්තේම නැත. එක් අතකට එය ඇබාලා දුන් දිවුරුම මුලුමනින්ම වෙනස්ව නැති බවටද ඉඟියකි. වසර තිස්පහකට පසු ඇබා සිය ගීත ලෝලීන්ට නවතම ගීත දෙකක් දායාද කොට තිබේ. ගායනය ඇබාලාගේ වුවද, එම ගීත වේදිකාවේ ඉදිරිපත් කරනු ඇත්තේ ‘ඇබා අවතාර‘ විසිනි.

ඇබාගේ උත්පත්තිය සිදුවූයේ 1972දී ස්වීඩනයේ ස්ටොක්හෝම් නුවරදීය. එහි සාමාජිකයින් වූයේ විවාහක යුවළ දෙකකි. ගීත කෝකිලාවියන් දෙදෙනා වූ ‘අග්නීතා ෆෝල්ට්ස්කෝග්‘, හා ‘ඇනිෆ්‍රීඩ් ලින්ග්ස්ටැඩ්‘ සිය මධුර ගායනයෙන් ලොව සනහද්දී ඔවුන්ට ගීත පබඳමින් පසුබිම් සංගීතය සැපයුවේ ඔවුන්ගේ පිය සැමියන් වූ (බ)ජෝන් උල්වියුස් හා බෙනී ඇන්ඩර්සන් ය. කණ්ඩායම ඇබා ලෙස නම් කෙරුනේද ඔවුන් සිව්දෙනාගේ නම්ල මුලකුරු ( ABBA) එක් කිරීමෙනි. පොප් ගායන ලොවේ ඇබා උච්චස්ථානයට පත්වූයේ 1974දි ඔවුන් ‘යුරෝවිෂන්‘ ගීත තරගාවලිය ජයග්‍රහණය කිරීමත් සමඟය. ඒ සිය ‘වෝටර්ලූ‘ ගීතය හරහාය. 1974 – 1980 අතර කාලයේදී බිල්බෝඩ් ගීත දර්ශකවල අංක එකට පැමිණි ‘Knowing me’, ‘Knowing You’, Take a chance on me’, Dancing Queen’, ‘Name of the Game’, වැනි ගීත ගණනාවක සාඩම්බර හිමිකරුවන් වූයේ ඇබාය. ඔවුන් 1983දී විසිර යාමෙන් පසුව වුවද ඒ ජනප්‍රියත්වය අඩුවක් වූයේ නැත. එදා සිට අද දක්වා අලෙවි වී ඇති මිලියන ගණනක්වූ ඇබා ගීත තැටි ඒ බව ඔප්පු කරන එක් සාක්ෂියක් පමණි.

ඇබා විසිර ගිය පසුවත් ඇබාට පෙම් බිහිවූහ. 1999දී ඇබාගේ කතාව රැගත් ‘මමා මියා‘ සංගීතමය වේදිකා නාට්‍යය වෙස්ට් එන්ඩ්හි ප්‍රදර්ශනය ඇරඹුවේ එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙසයි. අදටද ලොව පුරා ප්‍රදර්ශනය කෙරෙන මෙය නරඹා ඇති රසික පිරිස මිලියන හැට ඉක්මවයි. එය පාදක කර ගනිමින් මෙරිල් ස්ට්‍රීප්, කොලින් ෆර්ත්, ඇමැන්ඩා සෙෆ්‍රීඩ් වැනි සුප්‍රකට හොලිවුඩ් රංගධරයන්ගේ රංගනයෙන් හැඩවී 2008දී තිරගත වූ ‘මමා මියා‘ චිත්‍රපටය බොක්ස් ඔෆීස් වාර්තා තැබුවේද ඒ ජනප්‍රියත්වය නිසාමය. ලබන ජුලි මාසයේදී එහි දෙවන කොටස ‘මමා මියා - හියර් වී ගෝ අගේන්‘ ලෙස තිරයට ප්‍රවිශ්ට වන තෙක් රසිකයෝ නොඉවසිලිමත්ව සිටිති. යළිත් ප්‍රසංග වේදිකාවට එන ලෙසට ඇබාට ඉදිරිපත්වූ ඉල්ලීම් බැහැර කෙරුණේ වරක් දෙවරක් නොවේ. 2000 වසරේදී සජීවි ප්‍රසංගයක් පවත්වන ලෙසට කළ ඇමරික් ඩොලර් බිලියනයක ඇරයුම උල්වියුස් විසින් ප්‍රතික්ෂේප කර තිබුණේ , “ඔයාලට අපි කවදාවත් ප්‍රසංග වේදිකාවේ දකින්න ලැබෙන්නේ නැහැ. එක දෙයක්, අපිට කොහෙත්ම මුදල් අවශ්‍ය නැහැ“ කියමිනි.

නමුත් ඉන්ස්ටර්ග්‍රෑම් ඔස්සේ රසිකයින් සතුටු සාගරයක ගිල්වමින් පසුගියදා හෙළිකළේ නවතම ඇබා ව්‍යාපෘතිය වෙනුවෙන් නැවුම් ගීත දෙකක් පටිගත කළ බවයි. ඉන් එක් ගීතයක් වන “I still have faith in you” ලබන දෙසැම්බරයේදී රූපවාහිනී විශේෂ වැඩසටහනකින් දොරට වඩිනු ඇත. බී.බී.සී. හා එන්. බී.සී. නාලිකා දෙක ඒකාබද්ධව නිර්මාණය කෙරෙන මෙම වැඩසටහන සුවිශේෂී වනු ඇත්‍තේ ඒ. ඒ වසර තිස්පහකට පසු පළමුවරට ඇබා අලුත්ම ගීත දෙකක් සමඟ ප්‍රසංග වේදිකාවක දක්නට ලැබෙන නිසාම පමණක් නොවේ. ගීත ගායනය කරන්නේ ඇබා සාමාජිකයින්ගේ අවතාර නොහොත් ‘හොලෝග්‍රෑම්‘ ප්‍රතිබිම්බ විසින් වන නිසාය. ඩිජිටල් පරිඝණක තාක්ෂණය මඟින් පරිලෝකනය කෙරුණු ඇබා සාමාජිකයින් සිව්දෙනාගේ වත්මන් ස්වරූපය ඔවුන් 1979දී සිටි ස්වරූපය දැක්වෙන ආකාරයට ‘තරුණ‘ කරවා මෙම හොලෝග්‍රෑම් ප්‍රතිබිම්බ නිර්මාණය කොට තිබේ. ඒ අනුව ගීතය ගයන්නේ ඇබාය. නමුත් එය ඉදිරිපත් කරන්නේ ඇත්තම ඇබා නොවේ.

රූපවාහිනී වැඩසටහනෙන් පසු ලබන වසරේ සිට මෙම හොලෝග්‍රෑම් ඇබා කණ්ඩායම ලෝක සවාරියකද නිරතවීමට නියමිතය. එය සැබවින්ම අතතථ්‍ය යථාර්ථය ( Virtual reality ) නමැති තාක්ෂණික විප්ලවයේ පෙරළිකාර කඩඉමක් වනවාට සැක නැත. නමුත් ඇබාට පෙම් බැඳි රසිකයින් මෙබඳු අත්දැකීමක් කෙසේ වැලඳගනු ඇත්ද යන්නට ඇත්තේ ප්‍රශ්නාර්ථයකි.

“අවුරුදු තිස්පහකට පස්සේ ආයෙත් එකට එකතු වෙලා ගීතයක් පටිගත කරන්න ශබ්දාගාරයකට යන්නට ලැබෙන එක විනෝදයක් කියලයි අපිට දැනුණේ. ඉතිං අපි එහෙම කළා. ඇත්තටම ඒක හරිම විනෝදජනක අත්දැකීමක්. අපි වෙන්වෙලා මෙතරම් කාලයක් ගතවෙලා කියලා අපිට නිකමටවත් හිතුණේ නැහැ. අපි වයසට ගිහිල්ලා වෙන්න පුළුවන්. හැබැයි අපේ ගීතය අලුත්. ඒක අලුත්ම අත්දැකීමක්.“

මෙම අරුම පුදුම ව්‍යාපෘතිය ගැන ඇබාලා අදහස් දක්වා තිබුණේ එලෙසය. ඇබාලා කවදත් සිය රසිකයින්ට තිළිණ කළේ පුදුමයන් ය. මමා මියා වේදිකා නාට්‍යයත්, ඊළඟට එහි චිත්‍රපටයත් ජාත්‍යන්තරය කලඹන උන්මාදයක් බවට පත්වත්දී හෝ ඒ වෙනුවෙන් වචනයක් කියන්නට හෝ ඇබාලා ඉදිරිපත්වූයේ නැත. ඒවායේ ආරාධිත රංගනයකටවත් ඉදිරිපත් වූයේ නැත. නමුත් ඇබා ගීතවල වටිනාකම හෝ ජනප්‍රියත්වය බාල්දු වූයේ නැත. ඒවායේ මිහිර සදාකාලිකය.

ඇබා පුනරාගමනය ‘පොප් ජස්ටිස්‘ වෙබ් අඩවියේ කතෘ ‘පීටර් රොබින්සන්‘ හඳුන්වා දුන්නේ විසිඑක්වන සියවසේ දැවැන්තම පොප් ප්‍රවෘත්තිය ලෙසයි. “අලුත් ගීතයක් පටිගත කරන්න ඇබාලා දිගින් දිගටම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම එක ගැන ගොඩක් රසිකයින් ආඩම්බර වුණේ හිතේ කැමැත්තකින් නොවෙයි. අපි හැමෝම දවල් හීන දැක්කා අනාගතයේ දවසක, නිවැරදි කාලයේදී, නිවැරදි තත්ත්ව යටතේ, නිවැරදි හේතු නිසා එයාලා ඒ තීරණය වෙනස් කරාවි කියලා.

දැන් සිද්ධවෙලා තියෙන්නේ ඒකයි. ඒක ඇත්තටම පොප් කලාවේ ප්‍රාතිහාර්යයක්!“

රුක්ලන්ති පෙරේරා




Tuesday, May 1, 2018

මැයි දිනේ අනේ සමරමු පනේ



අව්වට වැස්සට
හුරු මිනිසුන්ගෙන්
ඩා බිදු එකිනෙක
එක් කර ගොඩ නැගු
රට 
සීත කාමරෙන් 
සීත වාහනෙන්
අව්වට වැස්සට 
බය මිනිසුන්විත්
උඹලගෙ දවසයි
උඹලා දෙවියන්
යයි
කෑම එකක් දී
පාට කොඩියකුත් දී
බෝතලයකුත් දී
යන්න ගියා උන්
හෙට සිට නැවතත්
අපි වහලුන් කර



Saturday, April 28, 2018

අඩබෙර ගහලා කැන්දන් ආ මනමාලිගෙ සුදු රෙද්දේ පැල්ලම් බලන අපේ අම්මණ්ඩිල






අපේ පුරුෂ පාර්ශ්වය ඉතිං හත්අවලමේ ගිහිං දඩාවතේ ගෙවන ජීවිතයට තිත තියලා, එක්තැන් වෙන්න හොයන්නේ නිය තුඩකින්වත් හානියක් නොවිච්චි පරම පවිත්‍ර ස්ත්‍රී පරාණ බව ඉතිං අමුතුවෙන් කියන්නත් ඕනෙ නෑ.

පුරුෂාධිපත්‍යය පරමාධිපත්‍යය වුණු අපේ රටේ පිරිමින්ට දඩාවතේ ගියාම ඒක මහා ගාම්භීර දෙතිස් මහා පුරුෂ ලක්ෂණයක එක් පුරුකක් ලෙස හඟින අපූරු සංස්කෘතියක් තමයි තියෙන්නෙ.

ඒ දඩාවතේ ගියපු සුනඛ පුත්තු පිරිසිඳු කරන්න එක ම එක කහවතුර බේසමක් පමණක් ඇති බව මහා උජාරුවට කියන අම්මණ්ඩිලාත් නොදෝකිං කියලා ඕන තරම් අපේ රටේ ඉන්න බවත් අපි දන්නවා.

ඒ දඩාවතේ යන එකෙක්ට අහුවෙලා කන්‍යාභාවය කියන කෙහෙල්මල්, අජූත පටලේ සුන්නද්දූලි වෙලා ගියාම ඒ අසරණී වනචරියක් කියලා හංවඩු ගහන්නෙත්, බඳින්න තියා ගෙදරකට පය තියනවටවත් අකමැති වෙන්නෙත් අන්න අර කියන අම්මණ්ඩිලා ම තමයි.

කිරි දියරෙන් නාවලා නෙළුම් මලේ සතපලා හදන අර දඩාවතේ ගිය පාඩද පුත්තුන්ට සත්ගුණවත්, සුපිරිසිඳු, පිරිමි දිහා ඇහැක් ඇරලා නොබලපු ලමිස්සියෝ හොයන විකාරරූපී සමාජයක ගැහැනියට ඉන්න වෙලා තියෙන්නේ යකඩින් හදපු යට ඇඳුමක් හැඳන් බවයි මගේ විශ්වාසය. ඒ විතරක් මදි.

ඒ යකඩ යට ඇඳුමට ඉබ්බෙක් දාලා යතුරු ඉබි කටේ ම තියෙද්දි කඩලා දාලා තියන්නත් වෙනවා. අන්න එතකොට අර සල්ලාලයන්ගේ කෙළිබඩුවක් නොවී සුපිරිසිඳු භාවයත් රැකගෙන අපූරුවට දීගෙක යන්න අපේ රටේ ළමිස්සියන්ට පුළුවන් වේවි. තාරුණ්‍යයේ හැඟීම්වලට නොවී ඉන්න තරුණියන් අපේ රටේ නෑ කියලා කියන්නේ නෑ.

ඒත් පිරිමියෙක් එක්ක ආදරයෙන් වෙලෙන ඕන ම ගැහැනු ළමයෙක් හිතන්නෙ නෑ මට මේ මිනිහා බඳින්න නම් බෑ කියලා. ජීවිතයේ අපූරු සිහින මාළිඟාවක් අහස උසට ගෑවෙන්න හදන මේ ගෑනු ළමයි ඒ තරුණයා තමාගේ එක ම සහකරුවා, ප්‍රේමවන්තයා ලෙස හිතලයි ආදරය කරන්නේ.

ඒත් මේ විදිහට නොහිතන පිරිමින් ගෑනු කියන්නේ සුරාන්තය ලබන ලිංගික කෙළිබඩුවක් විදිහට හිතලා, පාවිච්චි කරලා, විසිකරලා දාන්න දෙවතාවක් හිතන්නේ නෑ. හැමෝම මේ මිම්මෙන් මනින්න බැරි වුණත් ගොඩක් පුරුෂලිංගධාරීන්ගේ පැටිකිරියෙ ඔයිට වඩා වෙනසක් නෑ.

ඉතිං ඒ වගේ මහ හයියෙන් අඬබෙර ගහලා, කසාද බැඳලා, සුදු රෙද්දේ ලප හොයන මව්වරු සිටින රටක ලපේ නොතිබුණොත් හපේ වෙන්නත් වැඩි වෙලාවක් යන්නේ නෑ. ඉන්පස්සේ එක්කෝ සදාකල් ම අර ගෑනු ළමයට වෙන්නේ නින්දා විඳින්නයි. නැත්නම් දීගෙට තිත තියලා ආයෙමත් තමන්ගේ ගෙදරට ම යන්නයි.

"ඒ වනචර ගෑනි මගේ පුතාගේ ජීවිතේ කෑවා." මෙහෙම කියන අම්මලා හිතන්නෙ නෑ ඒ වනචරී කියන එකීගේ ජීවිතේ කෑවෙත් තමාගේ ම පුතා වගේ පරමශුද්ධ පුත්‍රරත්නයක් ම බව.

මේ මංඤ්ඤං සමාජය ගැහැනිය පෙළද්දී ඒකේ පෙරමුණ ගන්නෙත් ගැහැනියක් ම තමයි. නැන්දම්මා, නැන්දා, නෑනා ඔය එක එක වේෂවලින් ඇවිත් තවත් ගැහැනියකගේ ජීවිතය ම අපායක් කරන ඒ ගැහැනිය හිතන්නේ නෑ තමන්ටත් ඒ වගේ දෙයක් සිදු වුණොත් අත්වෙන ඉරණම ගැන.

නැන්දම්මලාට නම් විශේෂයෙන් එයාලගේ තරුණ කාලේ අමතක ම වෙලා යන එක ස්වාභාවික සංසිද්ධියක් වෙලා. කොල්ලෝ හතඅටක් එක්ක යාළු වෙච්ච, ළිඳ ළඟදි සල්ලං වෙච්චි අන්දම, මාමණ්ඩිට හොරා ඇස් නටවලා, කොල්ලෝ පිස්සු වට්ටපු ඒ අතීතය අමතක වෙච්චි නැන්දම්මලා හිතන්නේ තමන් පිරිමි සනුහරේ පිටසක්වල ජීවීන් ලෙස කිසිදා නොදැකපු ජීවිතයක් ගෙව්ව බවයි තරුණ කාලෙදී.

අනේ ඉතිං කතා කරන්න පුළුවන් කටට අමතර ව අනිත් අංගෝපාංගයන්ටත් ඒ හැකියාව තිබ්බනං දැනගන්න තිබ්බා ඒවගේ රඟ.

බැඳලා මාස නමයෙන් ලේලිට දරුවෙක් නොලැබුණොත් එතන ඉඳන් ආඬපාලි කියන්න පටන් ගන්න නැන්දම්මලා කරුමෙටවත් බැඳලා හයහත් මාසෙකින් බඩ ගෙඩිය ඉස්සරහට ආවොත් ඉතිං ඒ ගෑනු කෙනාට අබ සරණ ම තමයි.

ඉතිං පිරිමි එක්ක ආදරය කිරිල්ලයි කසාද බැඳිල්ලයි කියන්නේ දැලි පිහියෙන් කිරි කනවටත් වඩා අවදානම් වැඩක්. මොකද නැන්දම්මලාට එහා ගිය පිරිමි ටිකක් ඉන්න මේ රටේ උනුත් බලාපොරොත්තු වෙන්නේ මලින් උපන් කුමාරියක් තමන්ගේ බාරි කරගන්න.

ඉතිං ඒ මල මීට කලින් තැලිච්ච එකක් කියලා ඉව වැටුණොත් මළ පූදගන්න ඒ උත්තමයන් ඒ ගෑනි නොමරා මර මරා ආයෙමත් මරණ බව අපි නොදන්න දෙයක් නෙවෙයි. තමන්ගේ ගෑනිට හොරා අල්ලපු ගෙදර ගෑනිට ඉඟි කරන මේ මිනිස්සු ම තමන්ගේ ගෑනි වැරදිලාවත් අල්ලපු ගෙදර මිනිහා දිහා බැලුවොත් මගේ අම්මේ එතනින් ම දීගෙත් ඉවරයි. ඉතිං මේ වගේ අඳබාල සමාජයක් වෙනස් කරන එක ලේසි නෑ.

ඒ නිසා බඩගෙඩි පුරවන්න කලියෙන් ඔළුගෙඩි පුරවන්න ඕනෙ. අමාරුම කර්තව්‍යය තමයි අපේ සමාජයට උරුම වෙලා තියෙන්නෙ. ඒක හිතන තරම් ලේසි දෙයක් නෙවෙයි.

ගැහැනිය කෙළිබඩුවක් නෙවෙයි කියලා දරුවන්ට ඒත්තු ගන්නන එක බහතෝරන වයසේ අකුරු සාත්තරේටත් වඩා වටින සාත්තරයක් කියලයි මට හැඟෙන්නේ. උණහපුළුවාගේ පැටවුන් උණහපුළුවොමයි කිව්වා වගේ මුලින් ම දරුවන් හදන්න කලියෙන් තමන් හැදිලා ඉඳීම තමයි වඩාත් ම වැදගත්.

මොකද ඉස්සගේ ඔළුවෙ තියෙන අසූචි වගේ අපේ ඔළුගෙඩි ඇතුළෙත් තියෙන අසූචි කන්ද මුලින් හෝදලා, පිරිසිඳු කරන්න ඕනෙ. අභිසාරිකාවකගේ ඉදිරියේ හඳ පෑව්වම දණින් වැටෙන පිරිමි, ඉර පෑව්වම කෙළ ගහන රටක ඒ ගැහැනිය ඇටමස්, ලේ, නහරවලින් හැදිච්ච අපි වගේ ම හැඟීම් දැනීම් ඇති එකියක් බව හිතන්න එකෙකුට හරි පුළුවන්නම්...

එහෙම හිතන්න පුරුදු කරන්න පුළුවන්නම්... අන්න ඒක පන්සල්,කෝවිල්, පල්ලි සීයකට ගිහින් වැන්දටත් වඩා වටිනා කියන කුසල කර්මයක් බවයි මට හැඟෙන්නේ. ඉතිං ඒ නිසා ගැහැනියට නිසි ගෞරවය දෙන සමාජයක් හදන්න, හිතේ බයක් නැතිව දීගෙක යන්න පුළුවන් රටක් බවට අපේ මේ බෙලහීන සමාජය කණපිට පෙරළන්න ඔයාලට පුළුවන් වුණොත් ඒක මහා විශාල ජයග්‍රහණයක්.

අපි නොදකින් කියලා කෙළගහන බටහිරි සංස්කෘතිය අපේ මේ අඳබාල සංස්කෘතියට වඩා ගව්ගාණක් ඉස්සරහින් තියෙන්නේ අන්න ඒ වෙනස නිසා බව ඔයාලට තේරුම් ගියොත් ඒකත් හරි අපූරු දෙයක්.


දිණමින

(ප්‍රබුද්ධි රණසිංහ සංස්කාරක)



Thursday, April 19, 2018

වගාවෙන් ජයගත් උපාදිධාරියා


 රජයේ රැකියා සොයමින් කල් ගත නොකර තමාගේම කියා ගොවිපළක් ආරම්භ කරමින් ජීවිතය ජය ගැනුමට වෙර වීරිය දරන අපේ කාලයේ උපාධිධාරියා උපන්නේ තංගල්ල පළතුඩුව ගමේය. ඔහුගේ මුල්ම පාසල වූයේ තංගල්ල පළතුඩුව විද්‍යාලයය. එම පාසලෙන් සාමාන්‍ය පෙළ දක්වා ඉගෙන ගත් ඔහු ඉන්පසුව උසස් පෙළ දක්වා ඉගෙන ගැනීමට වීරකැටිය රාජපක්ෂ මැදි විදුහලට ඇතුළත් වන ලදී. එහිදී උසස් පෙළ කෘෂි විද්‍යා විෂය ධාරාව හදාරා එහිදී පළමුවරම එම විභාගය සමත් වීමට හැකියාව ලැබූ මොහු ඉන්පසුව රුහුණු විශ්වවිද්‍යාලයේ මාපලාන කෘෂි විද්‍යා පීඨයට වැඩිදුර අධ්‍යාපන කටයුතු සඳහා ඇතුළත් විය. පසුව 2002 වර්ෂයේදී කෘෂිකර්ම විශේෂවේදී උපාධියක් ලබාගෙන විශ්වවිද්‍යාල ජීවිතයෙන් සමුගත් මේ උපාධිධාරියා රජයේ රැකියාවක් ලැබෙන තුරු නිවෙසට වී නිකරුණේ කාලය ගත කළේ නැත. වැඩ වර්ජන කරන්නට පාරට බැස්සේද නැත. රජයේ රැකියාවක් ලබා ගැනීම සඳහා දේශපාලකයින් සොයා ඔවුන් පසුපස ගියේ ද නැත.

ඔහු උගත් දැනුම උපයෝගී කර ගනිමින් ස්වයං රැකියාවක් ආරම්භ කරමින් තම ජීවන ගමන්මග සැපවත් කර ගන්නට අදිටන් කර ගත්තේය. අද වන විට ඔහුගේ අධිටන මල්ඵල ගැන්වී ඇත. දැනට හතළිස් පස්වන වියේ පසුවන තංගල්ල පළතුඩුවේ පදිංචි ඔහු කේ.එච්.මහින්දය.

රජයේ රැකියා සොයමින් නිකරුණේ කාලය ගත කරමින් සිටින සියලුමදෙනාට මේ උපාධිධාරියාගේ කතාව තුළ සිතන්නට යමක් ඉතිරිව තිබේ. ඒ ඔහුගේ නොපසුබට උත්සාහය තුළ කරන ලද කැප කිරීම තුළින් ඔහු ලබා ගත් ජයග්‍රහණයයි. මේ ඔහුගේ කතාවයි.

''උපාධියක් ගත්ත නිසා රජයේ රැකියාවකටම යන්න ඕන කියලා මම කල්පනා කෙරුවෙ නැහැ. ඇත්තටම මම රජයේ රැකියා ලැබෙනතුරු බල බලා හිටියේ නෑ. විශ්වවිද්‍යාල ජීවිතයෙන් සමුගත් ගමන්ම මම මුලින්ම රැකියාවක් විදියට කළේ කුකුල් මස් තොග වශයෙන් අරගෙන ගිහිල්ලා වෙළෙඳසල්වලට බෙදා හැරීම. එහෙම ඒ කටයුතු කරගෙන යන අතරතුරේ මම විවාහ වුණා. ඉන්පස්සේ මගේ බිරිය මේ ව්‍යාපාරය කරගෙන යෑමට අකැමැති වුණා.

මගේ බිරියට පත්වීම ලැබුණේ බණ්ඩාරවෙල ප්‍රදේශයට. ඒ නිසා මටත් එයත් එක්ක ඒ පළාතේ පදිංචියට යන්න වුණා. මම බණ්ඩාර‍වෙල බෙරගල ප්‍රදේශයේ වර්ග අඩි 6000ක පමණ පොලිතීන් ගෘහ දෙකක බෙල්පෙපර් කියන මිරිස් වර්ගය හා සලාද, පිපිඤ්ඤාා වගාව සාර්ථකව අවුරුද්දක් පමණ කර ගෙන යාමට හැකිවුණා. දැඩි සුළං තත්වයක් හේතුවෙන් එක් අවස්ථාවක මට ලක්ෂ 50 කට අධික පාඩුවක් සිදුවුණා. වගා ගෘහ දෙකම සම්පූර්ණයෙන්ම විනාශයට පත්වුණා. මේ මුදල් හොයා ගත්තෙත් ඉතාමත් ම අමාරුවෙන්. ඒත් එක පාරටම මේ ඇති වූ විනාශය නිසා මම ඉතා අසරණ තත්වයකට පත්වුණා. මේ නිසා මම මාස හයක් විතර කරන්න දෙයක් නැතිව මොනවා කරනවද කියලා කල්පනා කරමින් හිටියා.

පත්තරේක දැන්වීමක් දාලා තියෙනවා දැක්කා දඹුල්ල පැත්තේ තැනක පේර පැළ විකුණන්න තියෙනවා කියලා. ඒකත් එක්කම මට හොඳ අදහසක් ආවා මම ඉගෙන ගත්ත දේත් එක්ක පේර වගාවක් තංගල්ල පැත්තෙත් කරන්න පුළුවන් කියලා. පේර වගාවෙන් අස්වැන්න මුළු අවුරුද්ද පුරාම ලබාගන්න පුළුවන්කමක් තියෙන බවත් මම දැන ගෙන හිටියා.

මගේ මවුපියන්ගේ උරුමයෙන් ලැබිච්ච අක්කරයක පමණ ඉඩමෙ තියෙන කොහොඹ ගස් ටික මගෙ අක්කගෙ පුතාට විකුණලා මට රුපියල් දෙලක්ෂ පනස් දාහක් ගන්න පුළුවන්කම ලැබුණා. ඒ කොහොඹ ගස් ටික කපපු අක්කරයෙම තමයි මම පේර පැළ ගෙනල්ලා හිටෙව්වෙ. පැළ හිටවලා මාස දෙකක් තුනක් යනකොට මල් පිපෙන්න පටන් ගත්තා. ඒක දැකලා මට ඇති වුණේ පුදුම සතුටක්. මට ඒ තුළින් ලොකු ශක්තියක් ආවා මේ වගාව ඉදිරියටම කරගෙන යන්න ඕන කියලා.

මගේ උත්සාහය නිසා නැවතත් මගේ අතමිට සරු කර ගන්න පුළුවන්කම ලැබුණා. පැළ හිටවලා මාස 5කට පමණ පසුව පේර වගාවෙන් පළමු අස්වැන්න ගන්න හැකි වුණා. ඒ අස්වැන්න කොළඹ මැනිං මාකට් එකට මුලින්ම අරන් ගියේ. පස්සෙ මම මෙහෙම අවුරුදු එකහමාරක් විතර කරගෙන යනකොට මේ පේර ගස්වල හොඳ වර්ධනයක් දුටුවා. ඊට පස්සේ මට හිතුණා මගේ ආදායම තවත් වැඩි කරගන්න මේ පේරගස් මවු ශාක විදියට තියාගෙන පැළ තවානක් ආරම්භ කරන්න ඕන කියලා.

දැන් මම මාස හයකට විතර ඉස්සෙල්ලා ඒ පැළ තවානත් ආරම්භ කෙරුවා. දැන් ඒකේ මේ වෙන කොට මව් ශාකවලින් මුල් අද්දවා සකස්කර ගත් පේර පැළ දහ දාහක විතර පැළ තවානක් තියෙනවා. දැනටමත් පැළ දාහක් විතර මම අලෙවි කරලා තියෙනවා. මේ වෙන කොට අඹ ඇට විසිපන්දාහක් පමණ පැළ තවානක් දාලා ඒ පැළ පැකට්වලට ගනිමින් පවතිනවා.

නමුත් ඊට පස්සෙ මට ආපු ලොකුම ගැටලුව තමයි මේ ගේන අඹ ඇට වල වටේ තියන පොතු සුද්ද කරන්න දන්න කියන අය මේ පළාතේ හිටියේ නැති එක. පස්සේ ගෙන ආපු අඹ ඇට ආපහු ගෙනියන්න සිද්ධ වුණා වැල්ලවාය ප්‍රදේශයට. ඒ ගෙනිහිල්ලා අඹ ඇටයක් රුපියලක මුදලකට සුද්ද කරල තමයි ආපහු මෙහාට ගෙන ආවේ. මේවා ප්‍රවාහනය කරන්න මට මගේ කියලා වාහනයක් තිබුණේ නෑ. මග යන බස් වල දමාගෙන ගිහිල්ලා තමයි මං වැඩ කෙරුවේ. දැන් මගේ මේ ගොවිපළේ කාන්තාවන් පස් දෙනකුටද රැකියා අවස්ථා ලබා දී තිබෙනවා.

මේ සඳහා රජයේ අවධානය යොමු වෙනවා නම් හොඳයි. දැනට මට තිබෙන ලොකුම ගැටලුව තමයි අඹ බද්ධය සඳහා අවශ්‍ය වන ටොම්ජේසි ප්‍රභේදයේ අනුජ (අතු රිකිලි ) ලබා ගැනීමට තැනක් නොමැති වීම. ඒ වගේම කියන්න ඕන මම මේ මුල් අද්දවා පැළ කර ඇති පේර පැළ මිලදී ගැනීම සඳහා රජය මැදිහත් වීමක් සිදුකර හෝ ක්‍රමවේදයක් සකස්කර දෙනවානම් එය අපට ලොකු ශක්තියක් වෙනවා. මගේ ඉදිරි බලාපොරොත්තුව තමයි මේ ගොවිපළ තවදුරටත් දියුණු කරගෙන ඉදිරියටම ගෙනයෑම.

අවසාන වශයෙන් මෙම කටයුතු සාර්ථකව කරගෙන යාම සඳහා මට උදව් උපකාර කළ අය ගැන මතක් කරන්න ඕන. හුංගම බටඅත ගොවිපළේ බීජ සහතික කිරීමේ ස්ථාන භාර නිලධාරී ටී.පී.වීරසේකර එම ගොවිපළේ කෘෂිකර්ම උපදේශක කේ.ඒ.චමින්ද යන මහත්වරුනුත් තංගල්ල කෘෂිකර්ම උපදේශක උදේශ් මහත්මාත් ආදරෙන් සිහිපත් කරන්න ඕන.''

සටහන සහ ඡායාරූප
රෝහණ ආරියරත්න හම්බන්තොට විශේෂ



Top

සාමය උදාවන ගාසා තීරය

  යුද්ධය  යනු මහා පරිමාණයෙන් ඇතිවන දරුණු ගැටුම් වේ. යුද්ධය; ඉතිහාසය පුරා අතිවූ ගෝත්‍රික ගැටුම් වල සිට නගර, රාජ්‍යයන් හා අධිරාජ්‍යයන් අතර ඇති...

Popular