Wednesday, October 21, 2015

මුන්නේශ්වරම් කෝවිල ශ්‍රී ලංකාවේ ----හලාවත




බෞද්ධයන්ට කිසිසේත් අදාල නැති හින්දු දෙවිවරු ඉතා සූක්ෂම ලෙස බෞද්ධ වතාවත් සහ නූගත් නාමික බෞද්ධයන්ගේ ඔළුගෙඩි ඇතුලට රිංගාගෙන හමාරයි.


මුන්නේශ්වරම් කෝවිල ශ්‍රී ලංකාවේ හලාවත ප්‍රදේශයේ පිහිටි වැදගත් හින්දු ආගමික සිද්ධස්ථානයකි. ප්‍රසිද්ධ හින්දු වීර කාව්‍යයක් වන රාමායණයේ එන රාම රජු මෙම සිද්ධස්ථානය හා සම්බන්ධ බව පැවසුන ද අවම වශයෙන් ක්‍රි.පූ. 1000 දක්වා හෝ දිවෙන අතීතයකට මෙම කෝවිල හිමිකම් කියයි. ශිව දෙවියන් වෙනුවෙන් ඉදි කෙරුණු මෙම කෝවිල, දකුණු ඉන්දියානු කලාපයෙහි, ශිව දෙවියන් වෙනුවෙන් ඉදි කෙරුණු පෞරාණික හින්දු සිද්ධස්ථාන පහ අතරින් එකකි.
පුදබිම් සංකීර්ණයේ ප්‍රධාන කෝවිල, හින්දු බැතිමතුන්ගේ උතුම් හා වැඩි ම ගෞරවයට පාත්‍ර වූ ශිව දෙවියන් උදෙසා කැප කර ඇත. ගණ දෙවියන්, අයියනායක දෙවියන් හා කාලි මෑණියන් වෙනුවෙන් කැප කළ තවත් දේවාල තුනක් ද බෞද්ධ විහාරයක් ද පුදබිම් සංකීර්ණයට අයත් වේ. බෞද්ධ හා කතෝලික ජනතාවගේ ද පූජාවට පාත්‍ර වන මුන්නේශ්වරම් කෝවිලට 19 වැනි සියවසේ අග හාගය වන විට පැමිණි බැතිමතුන් අතරින් වැඩි පිරිසක් සිංහල බෞද්ධයින් විය. බෞද්ධ විහාරය සහ අයියනායක දේවාලය හැරුණු විට අනෙකුත් දේවාලවල පරිපාලනය හින්දුවරුන් විසින් කරගෙන යනු ලැබේ.
හලාවත කුරුණෑගල ප්‍රධාන මාර්ගයේ, හලාවත නගරයේ සිට කි.මී. 2 ක් පමණ දුරින් මුන්නේශ්වරම් කෝවිල පිහිටා ඇත.
මෙම ප්‍රදේශය කෝට්ටේ රාජධානියට අයත්ව පැවති සමයේ දී කෝවිල අවට වූ ගම් විශාල සංඛ්‍යාවක් ගම්වර වශයෙන් ශිව කෝවිලට ලබා දී ඇත. පෘතුගීසි ආක්‍රමණවලින් මෙම කෝවිල දෙවරක් ම විනාශ කෙරුණු අතර එක වරක දී ඒ මත කතෝලික දේවස්ථානයක් ද ඉදි කරන ලදී. නමුත් එම අවස්ථා දෙකෙහි දී ම බැතිමතුන් විසින් නැවත මුන්නේශ්වරම් කෝවිල ගොඩනංවන ලදී. 18 වැනි සියවසේ අග භාගයේ සිදු වූ ආගමික හා ජන ව්‍යාප්තියේ වෙනස්වීම් හේතුවෙන්, කෝවිල අවට පවතින බොහෝ ගම් සහ නගර, කෝවිල් පරිපාලනයට සහ නඩත්තුවට ඍජු දායකත්වයක් නො දැක්වුව ද මුන්නේශ්වරම් කෝවිලේ ප්‍රධාන මංගල්‍ය උත්සවය සඳහා මරදන්කුලම හා උඩප්පුව යන ගම් ප්‍රධාන දායකත්වය සපයයි.
නව රාත්‍රී සහ ශිව රාත්‍රී ඇතුළු ප්‍රධාන හින්දු ආගමික උත්සව, මුන්නේශ්වරම්හි සමරනු ලැබේ. මේ හැර අගෝස්තු හා සැප්තැම්බර් මාසවල, සති 4 ක කාලයක් පුරා මුන්නේශ්වරම් වාර්ෂික මංගල්‍ය උත්සවය පැවැත්වෙන අතර ඒ සඳහා හින්දු බැතිමතුන් මෙන් ම බෞද්ධ, කතෝලික හා ඉස්ලාම් ආගමිකයින් ද ආගම් භේදයකින් තොර ව සහභාගී වෙයි.

ඉතිහාසය

අතීතයේ සිට ම මෙම සිද්ධස්ථානය, නුදුරින් පිහිටි, මුතු කිමිදීම සහ ධීවර කර්මාන්තයට ප්‍රචලිතව පැවති හලාවත නගරය සමඟ මෙන් ම දේවාලයේ නඩත්තුව සඳහා උපකාර කළ, අවට ගම්වල වාසය කළ ප්‍රභූ පුද්ගලයන් සමඟ ද සමීප සබඳතා පැවතිනි. වෙළඳ මාර්ගයන්ට මෙන් ම වරායට ද සමීපව පිහිටීම, ඉන්දියානු ජනතාව මෙන් ම ඉන්දියානු ආකල්ප ද ලංකාව තුළ පැතිර යාමට ඉවහල් විය. බෞද්ධ සහ හින්දු ආගමික දෙවිවරුන් උදෙසා මෙන් ම ගම් භාර අයියනායක හෙවත් අයියනාර් දෙවියන්, වීරමුන්ඩ දෙවියන්, කඩවර දෙවියන් සහ බණ්ඩාර දෙවියන් උදෙසා ඉදි කරන ලද දේවාල, මුන්නේශ්වරම් පත්තුව පුරා දැකිය හැක. මානව විද්‍යාඥ රොහාන් බැස්ටින් මහතා පවසන අන්දමට, ද්‍රවිඩ ජනතාව අදහන ගම් භාර දේවතාවකු වන "මුනිසරන්" දෙවියන් වෙනුවෙන් අතීතයේ දී ඉදි කරන ලද කුඩා දේවාලයක්, පසු කාලීනව රාජ්‍ය අනුග්‍රහය ලබා, ප්‍රධාන ශිව දේවාලය බවට පත්ව තිබේ. ක්‍රි.ව.11 වැනි සියවස වන විට ද දෙවොළ ස්ථාපිතව තිබූ අතර, එමඟින් කාසි ද නිකුත් කර ඇත. පත්තු නායකවරුන්ගේ අනුග්‍රහය මත ආරම්භ වූ මෙම දේවාලය ක්‍රි.ව. 10 වැනි ශත වර්ෂයේ මුල් භාගයේ ඉදි කරන්නට ඇති බව අනුමාන කළ හැකිය. මුහුදු මාර්ගයෙන් වෙළඳාමේ යෙදුනවුන්, වන්දනාකරුවන් මෙන් ම ඉබන් බතුතා වැනි විදේශ සංචාරකයින් ද ක්‍රි.ව. 14 වැනි සියවසේ දී යාපන රාජධානියට අයත් පුත්තලමේ නතර වී මන්නාරම් බොක්ක ඔස්සේ යාත්‍රා කළ බවට සාක්ෂි හමු වේ.අතීතයේ දී පරිපාලන බල ප්‍රදේශයක් වූ "මුන්නේශ්වරම් පත්තුව" හි ග්‍රාමයක් වූ මුන්නේශ්වරම මධ්‍යයේ මෙම දේවාලය පිහිටා ඇත. ගම් 60 කින් යුතු වූ මුන්නේශ්වරම් පත්තුවේ දේශපාලන නායකත්වය දරන ලද්දේ මරදන්කුලම ග්‍රාමයයි. සිංහල රාජධානියට වගකීමට බැඳී සිටි ද්‍රවිඩ ජන නායකයන් විසින් පාලනය කරන ලද "දෙමළ පත්තුව"ට මුන්නේශ්වරම් පත්තුව අයත් විය. ප්‍රධාන දෙවියන් සහ දේවතාවිය ලෙස "ශ්‍රී මුන්නයිනාතර්" දෙවියන් ද "ශ්‍රී වටිවාම්බිකා දේවි" දේවතාවිය ද පිදුම් ලබති.
සන්නස් හා සාහිත්‍යය මඟින් ශිව දේවාලයේ ඉතිහාසය සනාථ කෙරේ. කාලි දේවාලය පළිගැනීම් හා ශාපකිරීම්, සත්ත්ව බිලි පූජා පැවැත්වීම මෙන් ම ආරූඪවීම් පිළිබඳව ද ප්‍රසිද්ධියක් උසුලයි. බැතිමතුන් ආරූඪවීම පිළිබඳව ක්‍රි.ව. 16 වැනි සියවසේ දී ජෙසුඉට් පූජකවරුන් විසින් ද වාර්තා කර ඇත. අයියනායක දෙවියන් වෙනුවෙන් ඉදි කර ඇති දේවාලයේ පරිපාලන කටයුතු සිදු කරනු ලබන්නේ ප්‍රදේශයේ වෙසෙන සිංහල පවුල් විසිනි. මෙම පුදබිම් සංකීර්ණයට අයත් බෞද්ධ විහාරය ඉදි කරන ලද්දේ ක්‍රි.ව. 19 වැනි සියවසේ අග භාගයේ දී ය. ප්‍රධාන පුදබිම් සංකීර්ණයේ නිරිත දෙසට වන්නට පිහිටා ඇති ගනේෂ කෝවිල, කෝවිල් සංකීර්ණයට එක් වූ මෑත කාලීන ම ගොඩනැගිල්ලයි. එය ක්‍රි.ව. 19 වැනි සියවසේ මුල් භාගයේ දී දකුණු ඉන්දීය ශිල්පීන් විසින් ඉදි කරන ලදී.
මුන්නේශ්වරම කෝවිල, කෝනේශ්වරම් කෝවිල (ත්‍රිකුණාමලය), නගුලේශ්වරම් කෝවිල (කීරිමලේ), තිරුතීකේශ්වරම් කෝවිල (මන්නාරම) සහ රාමේශ්වරම් කෝවිල (ඉන්දියාව) යන කෝවිල් පහ, ශිව දෙවියන් වෙනුවෙන් මෙම කලාපයේ (ශ්‍රී ලංකාව ද ඇතුළුව) ඉදි කරන ලද, පෞරාණික ම කෝවිල් ("ඊශ්වරම්") ලෙස සැලකේ.
http://www.gossipsinhalanews.com/2014/11/buddhist-ruins-discovered-in.html





බොදු උරුමක්


ක්‍රිස්තු පූර්ව 3 වන සියවස රජ කල දේවානම් පියතිස්ස රජු දවස මෙම හින්දු පුද්බිම තුල බවුද්ධ විහාරයක් සහ ශ්‍රීමහා බෝධියේ ශඛාවක් රෝපණය කර බවුද්ධ පරිසරයක්ද සහිතව පැවති බවට පුරාවුර්තවල සදහන් වී ඇත..ස්මහර විටක එසේ සිදුවන්නට ඇත්තේ රාමායනයේ සදහන් පරිදි එකල ගෝකන්න හෙවත් ත්‍රීකුනාමලය ප්‍රදේශයට ගොඩ බැස හින්දු දේවාල ඇති කල අතර,ඉන්දියාවෙන් පැමිනි බද්දකච්චායනාකුමරිය සහ පන්
ඩුකාභය කුමරු ඇතුලුව රාජධානි කරන සමයේ බුදු දහම ප්‍රචලිතව පැවතීමෙන් මෙම තත්වය වර්ධනය වන්නද ඇත.


වර්තමානයේ මහත් මතබේදයකට දුන් හින්දු කෝවිලක් වන මෙය ප්‍රදේශයේ බවුද්ධ ජනතාවගේ මහත් සැලකිල්ලට ලක් වූ ස්ථානයකි.මන්ද වාර්ශිකව පවත්වන විශේශිත ම0ගල්ල නිසා සතුන් බිලි දීමෙන් ඔවුන්ගේ අභිමථාර්තයන් ඉටු කරවා ගැනීම මහත්සේ හෙලා දකින් විවිධ ස0විදාන සත්ව බිලි පූජා ප්‍රතික්ශේප කරති.

හින්දු ආගමේ සත්ව බිලි පූජා ඉහලින්ම අනුමත කරන අතර සතෙකුව කප කොටා ලබන තෘප්තියෙන් ඔවුන්ගේ ජීවන රේඛාව හරියාකාරව ඇද ගනී.අන්න එ
මා සිතන්නෙ මෙය මුන්නේශ්වරම් හින්දු දේවාලයට පමණක් සීමා වූවක් නොවන අතර රටේ පවතින් අනෙකුත් හින්දු දේඅවල වලද මෙලෙස සත්ව බිලිපුජා පවත්වනවා ඇති
භික්ශූන් වහන්සේලාගේඅ සහ විවිධ ස0විදාන විරිද්දවීමෙන් වසරකට මිය යන එළුවන් ඇතුළු සතුන් මිය යාම වැලකී තිබේ .



                                                                       විරෝධතා


සත්ව බිලි පූජා






පොල් ගසන් ස්ථානය



නමුත්........
සිංහල බෞද්ධයන්ට හින්දු දෙයියෝ
ඕනෑම පුද්ගලයෙක් දර්ශනයෙක් හෝ ආගමක් විවේචනය කිරීමේ අයිතියක් තිබිය යුතුයි. එය පුද්ගලික මට්ටමේ වෛරයක් නොව බුද්ධිමය වශයෙන් සංවාදයක් පමණක් විය යුතුය. එසේම තමං කතා කරන්නට යන දේ ගැන පැහැදිලි අවබෝධයක් නැතිව යමක් කතා කරනවානම් එයින් පෙන්වන්නේ ඔහුගේ මෝඩකමයි. ඔවුන්ට අපගේ අනුකම්පාව හිමිවිය යුතුය. එසේත් නැතහොත් පැහැදිලිවම තමං කියනා දේ අසත්‍ය බව දැන දැන එය වසං කොට වෙනකක් කියා පායිනම් එයින් කියා පාන්නේ තමාගේ අලුගුත්තේරු කමයි. එවැන්නක් නිරුවත් කිරීමද අපගේ වගකීමකි

ඉතා පැරණි ආගමක් වන හින්දු ආගම කාලයත් එක්ක විවිධ වෙනස්කම් ඇතිවෙලා තියෙනව, මේ නිසාම මෙහි ඇදැහිලි හා විශ්වාස වල විශාල වශයෙන් වෙනස් කම් දැකිය හැකියි. එක් එක් දෙවිවරුන්ගේ උත්පත්ති කතාද එක් එක් ප්‍රදේශන් අනුව වෙනස් වේ.

බ්‍රහ්ම , විෂ්ණු සහ ශිව හින්දු ආගමේ‍ දෙවි වරු ‍තිදෙනායි. මූලික හින්දු දර්ශනය තුල මෙසේ හඳුන්වනු ලබන්නේ සංකල්පයක් මිස ලෝක පාලක දෙවියෙක් ගැන නොවෙයි. මෙහි බ්‍රහ්ම නමින් හැ‍ඳින්වෙන්නේ උත්පාදක ශක්තියයි. එනම් යමක් හට ගැනීමට ඇති විභවය යි. විෂ්ණු නමින් හඳුන්වන්නේ පැවැත්මයි. එසේම ශිව නමින් අඳුන්වන්නේ විනාශයයි. ආත්මය හැර ලොව සෑම දෙයක්ම බ්‍රහ්ම විෂ්ණු සහ ශිව යන ධර්මයට හසුවන බව මූලික හින්දු දර්ශනයේ ඉගැන්වීමයි. එසේම මේ සංකල්ප තුනේ අනුරූප ස්ත්‍රී ස්වරූපයන් වන්නේ සරස්වතී, ලක්ෂමී සහ පාර්වතී යන සංකල්පයි. නමුත් පසුකාලීනව මේවාට දේවත් වයක් ආරූඩ වුනා, මූලික හින්දු දර්ශනය පෝෂණයවුනේ විවිධ ඍෂිවරුන්ගේ දේශනා මත වුනත් ඒ මත යැපෙන වෙනම සමාජයක් විසින් තමන්ට අවශය පරිදි ඒවා වෙනස් කරගත්ත නිසයි.

මූලික දේව සංකල්ප එසේ බිහිවුනත් අනෙකුත් හින්දු දෙවි වරු බිහිවීමත් මේ ආකාරයෙන්ම සංකල්පමය වශයෙන් ඇතිවී පසුව දේවත්වයන් ආරූඩ වූ ඒවාය. උදාහරණයක් ලෙස ඝන දෙවියන් ලෙසින් හැඳින්වෙන්නේ නුවනට අධිපති දෙවියන් බව සෑම දෙනාම දන්නා කාරනාවක්, නමුත් මේ දෙවියට ඇත්තේ අලි ඔළුවකි, එක් උත්පත්ති කතාවට අනුව කන්දස්වාමිට(කතරගම දෙවියන්ට) හොර ගෑනියෙකුව යාලු කරගන්නට ගිහින් වැඩ වරද්දාගැනීම නිසා අලි ඔළුවක් ආව බව කියවේ. නුවනට අධිපති දෙයියොත් කරගත්ත ගොන් වැඩක් නේද? නමුත් මූලික හින්දු දර්ශනයේ ඝන දෙවියන් හඳුන්වා දුන්නේ මේ ආකාරයටයි.




ඝන දෙවියන්ට ඇත්තේ තියුණු ඇස්දෙකකි - හොඳින් බලන්න. විශාල කන්දෙකකි - හොඳින් අසන්න. එසේම වඩා වැදගත් වන්නේ වාහනය වන මීයා පයින් පාගා සිටීමයි. මීයා ඉතාමත් කලබල කාරී සතෙක්, මීයා විසින් නිරූපනය කරන්නේ ඒකාග්‍රතාවයක් නැති සිතුවිලි. දුවන සිතුවිල පාලනයක කරගැනීමට අප ඤානවන්ත විය යුතුයි. මේ ආකාරයේ ඝන දෙවියන් යනු නුවන ගැන සංකල්පය රූපමය ආකාරයකින් නිරූපණයක් පමණයි. නැතිව යැදිය යුතු, පූජා කළ යුතු ගණ දෙවියෙකු ගැන මූලික හින්දු දහමේ උගන්වන්නේ නැත.

කෙසේ වුවත් හින්දු ආගම, ආත්ම වාදය පදනම් කරගෙන නිමවූවකි. ඕනෑම පුද්ගලයෙකු තුල නොවෙනස් ආත්මයක් ඇති බවත් එය පිරිසිදු කිරීමෙන් ශුද්ධාත්මයක් විය හැකි බවත් ඒ ආගමේ උගන්වයි. අනෙකුත් ඇදැහිලි හා අනේක විද පුදපුජා පසුකාලිකව බමුණන් විසින් තම වාසියට ගෙඩනගා ගත් ඒවා පමණි.

ලොව කලින් කලට විවිධ දාර්ශනිකයෝ පහල වෙති, විවිධ අදහස් පළ කෙරෙති. සමහර පැරණි දර්ශනික මත නැවත නැතත් විවිධ පුද්ලයන් විසින් දේශනා කරයි. බුදුන්ගේ සමහර සූත්‍රදේශනාවල චක්‍රාවාට, චක්‍රාවාට පොකුරු සහ වෙනත් සක්වල ජීවින් ගැන සඳහන් කෙරුනත් එවැනිම මත සහ සොයාගැනීම් නැවතත් විද්‍යාඥයින් විසින් සොයාගෙන පලකොට ඇත. එකම සත්‍ය විවිධ අය මගින් නැවත නැවත පුණුරුච්චාරණය වීම සොභාවිකය. එවැනි පුණුරුච්චාරණයන් විවිධ ආගමික ග්‍රන්ථ අතරද දැකිය හැක. බෞද්ධයන් නිතර අවිගත්තෝ අවියෙන් නසති කියා පිරුලක් කියයි. කඩු ගත්තො කඩුවෙන්ම නැසෙති කියා බයිබලයේ සඳහන්ව ඇත. බුදුරදුන් විසින් වරෙක මිත්‍යා දෘෂ්ඨිකයෙකු සරණ යන තවත් අයෙකු අන්දයෙක් තවත් අන්දයෙකුට කන වැල අල්ලනවාට සමාන බව දේශනා කොට ඇත., පසුව බිහිවුනත් The blind leading the blind නමින් බයිබලයේ නව තැස්තමේන්තුවේද ප්‍රසිද්ධ පාටයක් සටහන්ව ඇත. (බයිබලය කලින් කලට සංස්කරණය වූ බැවින් යම්කිසි වැදගත් කමක් ඇති යමක් හදිසියෙන් හෝ සොයාගැනීමට හැකිවුවද, ලිවීමට කීයවීමට වත් නොදත් අයෙකු අතින් බිහිවුණා යැයි සැ‍ලකෙන කුරාණය තුලින් එවැන්නක් බලාපොරොත්තු වීමද උගහටය.)

මෙයින් අදහස් වන්නේ මේ සියලුම ආගම් එකක් කියාද? නැත. කිසීසේත්ම නැත. හින්දු හෝ වෙනත් දර්ශනයක බෞද්ධ අදහස්වලට ආසාන්න අදහස් යම් පමණකින් තිබීමෙන් මේ සියල්ල එකම මූලයෙකින් ඇතිවූ බව හෝ එකම බව ඉන් හැඟවෙන්නේ නැත. බෞද්ධ අභිධර්ම පිටකයෙහි එකදු කොටසක් හො වෙන කිසිදු දර්ශනයකින් හෝ ආගමිකින් උපුටා දැක්වීමට නොහැකවීමෙන්ම එහි ඇති ඒකීය භාවය පැහැදිලි වේ. ආත්මවාදය සහ පුනුරුප්පත්තිය ප්‍රතික්ෂේප කරන බෞද්ධ ධර්මයට හැර අනෙක් දර්ශනයන් හෝ දේව වාදී ආගම් වලට නවීන විද්‍යාවට හෝ වෙනත් ඕනෑම පහරකට ඔරොත්තු දෙන පිට කොන්දක් ද නැත. ඒ නිසා ඔවුනට බෞද්ධ අදහස් මතවාද ණයට ගැනීමට සිදුවීම ගැන අනුකම්පා කළ යුතුය.






Monday, October 19, 2015

1900 බර ගනන්වල චිත්‍ර කතා පත්තර



ඉස්සරම ඉස්සර කාලෙ ඉතින් අපි සතියක් බල් ඉන්නව පත්තර මාම එනකන් චිත්‍ර කතා පත්තරේ කියවන්න.එතකොට මේ කාලෙ වගෙ සමාජ ජාල වෙබ් අඩවිවත්,අන්තර්ජාලයවත් ,දියුනු මුද්‍රිත මාද්‍යවත් තිබුනෙ නැහැනෙ ..එකම පිහිට පත්තර මාම.
එක එක වයසෙ අයට එක එක පත්තර තිබ්බ

( අන්තර් ජාලයෙ විසිරී තිබුන පත්තර ටිකක් එක තැනකට දැම්මෙ  ශ්‍රී ලන්කා ච්ත්‍ර කතා මුහුණු පොතේ පිටුවෙන්
අයිතිය් සම්පූර්නම එය සතුයි )

මේ විදියට තව ජාති පත්තර තිබුන.සමහර එව්ව හොරෙන් බලපු පත්තර.සමහර එව්වගෙ නම් මතකත් නැහැ,හොය ගන්නත් බැහැ..

නමුත් රසවත් සුන්දර අතීතයක් අපිට තිබුන කියන්න පුලුවන්.මොකද සතියක් බලන් ඉන්නව කියන්නෙ මහ පුදුම දෙයක් වුනත් ඉවසා සිටියෙමු.




පාසල් යන අයට

විජය පත්තරේ
විදුසර පත්තරේ වගේ දැනුම බෙදන ඒව
සිගිති
බුදු මිහිර
ජාතක කතා
මිහිර

තරුන වයසෙ මල් සරාලට  පත්තර

සිවුරස
ස්වර්ණ
මල්සර
සමනල
සම්පත
සුමිහිර
ප්‍රාර්ඨ්තනා
ස0කලන
තරුන් වයසෙ මල් සරාලට 
දසුන පත්තරේ.
ච්ත්‍ර මිත්‍ර
සිත්තර 
සත්සිරි
සතුට
මධුර
හිතවත
සත්මිණ
ජීවිතය
සිසිල
රසික
හීසර
වරුණ 
සත්වරුණ
සදූ
චිත්‍ර කතා
මවිත
හිතවත
සිකුරු
සදරැස
ස0රස
සුහද
සදා වාසනා





































තව තියෙනව කියල හිතෙනව මතක සහ සොයා ගත්ත ටික ඔයාලත් එක්ක බෙදා ගන්න කියල හිතුන




Saturday, October 10, 2015

රා මදින්නගේ ජීවිත කතාවෙ සැගවුන දෙය අත්දැකීමෙන්

මාතෘකාව දැක්ක ගමන් කට්ටියටම වෙරි හැදෙයිද දන්නෙ නෑ..එහෙනම් මේ රා කට්ට ගහලම ගමුකො.....

රා මැදීමෙ අවදානම් බව සහ සැගවුන දුක් ජීවිත




                                                                                                         ( රා කට්ට  )


මේ වනාහි සැඩ පරුශ මුහුදේ ධීවර කර්මාන්තයේ යෙදෙනව වගේ හා සමාන වේ.රස්සවට ගිය කෙනා යළි නිවසට එනකන් කිසිම විශ්වාසයක් නැහැ,මොකද ඒ තරමටම අවධානම්,
මෙහේ තිබෙන කර්කශ බව,දුක් මුසු බව එකතු කර ඉතා සාර්ථක ගීතයක්ද වසර ගනනවාකට මෙර නිර්මාණය වුනා..

අමරදේඅවයන්ගේ සුදු නෙළුම කෝ සොර බොර වැවේ ගීතයේ අර්ථය සේම මෙම ගීතයේද සැගවුන අර්ථය ගත් කල ජීවිතය ගැට ගහ ගන්න වෙර දරන මිනිසුන්ගෙ අව්වට වැස්සට එළියට කළුවරට හුරු වී ඇති ආකාරය මොනවට පැහැදිල් වේ.
"" මලේ කදුළු නෑ සිතේ සතුට නෑ ජීවිතයේ මේ සන්සාරේ """
එහෙම කියන්නෙ රා මල හඩන්නෙ නැත්නම් තම දරු පවුල රැක බලා ගන්න මුදල් රැස් කරන්නෙ කිහොමද මේ ගලා යන ජීවිතයෙ..මොකද ගස් නැග්ග පමනින් රකියාව කර මුදල් නිලැබෙන නිසාවෙනු.රා  හෙවත් පොල් මල අඩල රා එලියට මුසු කලොත් පමනයි මුදල් ලැබෙන්නෙ.

.ගීතය අහන්න පුලුවන්  මෙතනින්


..මගෙ බ්ලොග් එකේ තියෙන්නෙත් කොස්වාඩිය කියලනෙ.ඉතින් අපේ ගම් පලාත ප්‍රසිද්දයි රා කර්මාන්තයට.මේකට වසර 60 කටත් වඩා ඉතිහාසයක් තියෙනව කියල තමයි අහල තියෙන්නෙ..නමුත් මේ කර්මාන්තෙ යෙදෙන, එ කියන්නෙ අපිට රා සපයා දෙන්න වෙර දරන ජීවිත වල සත්‍ය කතාව  ඇහුවොත් හිතාවි කොතරම් අවිනිශ්චිතද කියල.අර කියමනක් තියෙනවනෙ මුහුදෙ යන මිනිහයි අතුරෙ යන මිනිහගෙයි ජීවිතේ කොයි වෙලේද ඉවර වෙන්නෙ කියල.ඒ තරමට 100, සීයක්ම අවිනිශ්චිතයි..මේ අවිනිශ්චිත බව එක්ක සැගවුන රහස ගැන තමයි අද ලියන්න යන්නෙ.


පොල් ගස වනාහි තාල වර්ගයට අයත් වන අතර එහි පල ප්‍රයෝජන සීමාවක්නම් නැත.ඒවා අතර අප ප්‍රදේශයටත් පුත්තලම ,ගම්ප දිස්ත්‍රීක්කය ඇතුළුව බේරුවල කොච්චිකඩේ ප්‍රදේශවලටත් ආවේනික වූ ප්‍රධාන කර්මාන්තයකි පොල් ගසේ පලෙන් ලබා ගන්නා කදුල හෙවත් රා.රා ගැන කියද්දි ඒකෙ ගොඩක් දේවල් පිලිබද මටනම් ප්‍රායෝගිකවම ලොකු අත් දැකීමක් තියෙනව.හේතුව මම එම කර්මාන්තයේ නියැලුනකෙනෙක් නිසා බැවිනි..

අපි පොල් ගසක් සිටුවා වසර ගනනාවක් බලා සිටි පසු එයින් පොල් හෝ පොල් වෙනුවට රා ලබා ගැනීමට ඉඩම් අක්කර ගනන් හෝ සුලු වශයෙන් භාවිතා කරනව.මේ සදහා එක්කො තම සන්තකව ඇති ඉඩම් වල ගස් හෝ නැත්නම් කුලී පදනම මත ( කුලී පදනම යනු එක ගසක් අවුරුද්දකට බැගින් ගස් ගොඩක් සන්ඛයාවක් ).මිලදී ගන්නව.ඉන්පසු භාරදූරම කර්‍ය වන්නෙ එම ගස් මැදීම හෙවත් රා මදින්න ලෙස විරිදාවලිය ලත් කෙනෙකු සොයා ගැනීමයි. (  මේකෙදි ඉතිහාස කතාවක් කියන්නම වෙනව අපිට මේ රා කර්මාන්තයට මිනිසුන් සහභාගී වෙලා තියෙන්නෙ ඉන්දියාවෙන් මෙරටට සන්ක්‍රමනය වූ දමිල මිනිසුන් හෙවත් අන්නෙ නමින් විරුදාවලිය ලත් පිරිසක්ලු..)ඉතින් ආයෙ කතාවට ආවොත් මේ මදින්න ඉතාම අත්දැකීම් බහුල පෘශ්ට දේහයකින් සමන්විත පුදගලයෙකි.හේතුව පොල් ගසට නැගීම සදහා ඉතා යෝග්‍ය ශරීරයක් සහ ශක්තිය තිබිය යුතුයි.( ඒ වගේ මිනිහෙක්ගෙ අතින් පාරක් කෑවොත් ඉදල ඉවරයි,මොකද ඒ තරමටම කර ගැට අත් පා වල පිහිටා තිබීමයි.එහෙම වෙන්නෙ නිතරම කඹ සහ මට්ට ස්පර්ශ වීම නිසයි.)

රා මදින්නා සහ ඊ සදහා අවශ්‍ය ආයුධ කට්ටලය හෙවත් ආම්පන්න ටිකත් සපයාගන්න වෙනව..ඔහුගේ නිළ ඇදුම ලෙස යොදා ගන්නා නිල් පාටින් මසා ගත්ත කුඩා රෙද්දක් ,මෙයට අපි කියන්නෙ කච්ච රෙද්ද කියල ( මේකත් ඉන්දියාවෙ වචනයක් වෙන්න ඕනා


 1 කච්ච රෙද්ද්ද
 2 ලබු ගෙඩිය,( ෆයිබර් ග්ලාස් වලින් සෑදූ )
 3 මල් තැලුම
 4 මල් කපන පිහිය
 5 අත් පිහිය හෙවත් 
 6 පා පැදිය
7 අත් බැනියම




( මෙන්න ඉන්නව හය හතරෙ පොරක් )

















ආයෙත් කතාවට ආවොත් රා මදින්න සහ මුදලාලි අතර සිදුවන සම්බන්දතාවය අනුව රා මැදීමට ආරම්භ කරනු ලබනව.මුදලාලි යනු ගස් කුලියට අරන් පුදගලයකු ලවා රා ලබා ගැනීම හෝ තමන්ගේම දේපල ඉඩම් වල ගස් වලින් රා කර්මාන්තය කරන පුද්ගලයාය.
ගසක් මැදීම කියල තමයි අපි හදුන්වන්නෙ රා ලබා ගැනීමට කරන ව්‍යායාමයේදි.මුලින්ම කියනව නම් රා මදින්නට උචිත ආයුද කට්ටලයක් සහ නිල ඇදුමක් සපයා දෙන්න ඕන.(වර්තමානයේනම් කොට කලිසම සහ බැනියම් වලට මාරු වී ඇත)..පොල් ගස් ගත්තට එයින් නිශ්පාදනයක් ලබාගන්නටනම් මාස දෙකක්වත් අඩුම තරමේ බලන් ඉන්න වෙනව..ඒකට හේතුව මුල් කාල සීමාව යොදා ගන්නේ පොල් ගසේ හොදින් වැඩුනු පොල් මල් තැලීම සදහාය.මේ වනාහී ඉතා භාරදූර කාර්‍යයකි.

දැන් ඉතින්  මදින්න පටන් ගත්ත කියමුකො..ඔන්න ඉතින් උදේ හවස දෙවතාවක් මේ මල් තලන්න ඕන.ඒකට අපි කියනව පදම් කරනව කියල. (හරියට ප්‍රොබේශන් පීරියඩ් එක වගේ) මේ කාලය තුල නොවරදවා මල් තැලුවේ නැත්නම් නිසියාකාරව ඉන් පසු ලැබෙන ප්‍රථිඵලය සාර්ථක වන්නෙ නැත.මොකද නිසියාකාරව මුල් මාස ය තුල තලන ආකාරය අනුව තම එම මල් නියම විදියට පදම් වී කදුලු හෙවත් රා එලියට එන්නෙ.


(  මේ තියෙන්නෙ කදුලු මල )


ඔය විදියට පදම් කාලය ගියාම ඉන් රා බාන්න හෙවත් මලෙන් රා ගන්න කාලය උදා වෙනව.මේකෙදි  මැටියෙන් සෑදු මුට්ටි, දිග කඹ (ලණූ)  යොදාගෙන ගස මුදුන සිට පහලට බාගන්නව හෙවත් රා ලබා දෙනව.








                                           ( රා මුට්ටි )




.










මැදීම සදහා ගස් සකස් කිරීම 

රා මැදීම සදහා ගස් සකස් කරන්නෙ මෙහෙමයි.අපි හිතමු ගස් පනහක් තියෙනව කියල එකම පේළියකට සැදිල හෝ කිසියම් පිලිවෙලකට පිහිටල.ඒ වගේ අවස්ථාවක ඕන කරන්නෙ මුල් ගස එකේ සිට පනස්වන ගස් දක්ව අර කලින් කිව්ව කඹ ආකාරයෙන් ගසේ පොල් අතු ව්ලට ආසන්නව  ගස් දෙකක් දෙක යා වන සේ අතුරක් ලෙස සකස් කර ගන්නව.මෙතනදි පලමු ගසට නැගීම සදහා පොල් ලෙලේ වලින් සාදාගත් අපි ඒවට කියනව පොල් මට්ට කියල,ගස දිගේ ඉහලට ඉහලට පරතරය අඩි දෙකක් පමන වන්සෙ ගසට සිර කර බැද තබනව.මේ ලෙස ඉහලට ගිය පසු අතුර ( කඹ ) හමුවන් අවස්ථාවේදි එම අතුර මාර්ගයෙන් ගසකින් ගසකට මාරු වී තම රාජකාර්ය කරගෙන යන්න පුලුවන්..ඒසේම් මෙම උඩ සිදුවෙන කාර්‍යභාරය සහ අවිනිශ්චිත රැකියාව නිම කර බිමට බහින්නත් අර මන් කිව්ව ගස්වලින් 50 වන ගසටද පොල් ලෙලි මට්ට වලින් සකස් කරගෙන සීරුවට බහිනව

ඉතින් ඔය විදියට උදේ සහ සවස ලෙස දෙවතාවක් මේ රාජකාරියෙ යෙදෙන්න වෙනව.මොකද නැත්නම් පොල් රා විනාකිරි බවට පත් වෙනව.







අතුර , අතුරේ යනෙනා ගමන 









 පොල් ලෙලි වලින් සකස් කර ගන්න මට්ට





      ලණු හෙවත් කඹ





නගින බහින ආකාර




 ( මේ වගේ ගස් උසින් මීටර 50 ට වඩා තියෙනව.අපෙ දෙ ඇස් වලින්  අනන්තවත් දැක තියෙනව ගහෙන් 
වැටෙන අවස්තා.මීකට අපි කියන්නෙ ගහෙන් පාත් වෙනව කියල.
අර බලලුන්ට හත් පණ තියෙනව වගේ සමහරු වැටුනත් මැරෙන්නෙ නැතිව බේරිලත් තියෙනව.අපේම ගස්වලින් දවසක් වැටුන මනුස්සයෙක් බේරුන බේරිල්ල දැකල මාර සතුටක් ආවෙ.හැබැයි ඉතින් වන්දි ගෙවන්න ඕන.නැත්නම් කේස් තමා.    ) 



                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
වැටුප් ලබන ක්‍රමය             **********  මට්ට බැදීම                                                           
     මාස්පතා හෝ සතිපතා වැටුප් ගෙවන අතර වැටුප් ලබන්නේ ඉහත කිව්ව ආකාරයට බිමට බාල දෙන රා ප්‍රමානය අනුවයි.එය ගැලුන්බ්සහ බෝතල ස0ඛ්‍යාව අනුව තීරනය වේ..ගැලුමකට රුපියල් 50 හා ඒ හා ආසන්න ගනනක් ගෙවනු ලබයි.පාලන් මිලක් නැතුවා මෙන් එක් එක් අය වෙනස් ආකාරයට ගෙවති.
.

වර්තමාන තත්වය
.
මීට වසර 10 කට පමන පෙර ඉතාම සාර්තක ස්ව්‍යන් ව්‍යාපාරයක් වූ අතර කාලයාගේ ඇවෑමෙන් ස්වාභාවික පොල් රා වෙනුවට ඇමෝනියන් සීනි සහ විශේශිත වූ රසායනික ද්‍රවය භාවිතා කරමින් නිශොආදනය කරන රා මුදලාලිල බිහිවීමත් බහුල වශයෙන් අපගේ ප්‍රදේශය හා අවට ගමාන වල ජනයා විදේශගත වීමේ ප්‍රවනතාවය නිසා සම්පූර්නයෙන්ම මෙම වැයාපාරය වෙනස් මුහුනුවරකට වර්තමානයේ හැරී ඇත.ඒ වගේම රා මදින්නන් ගේ දුලබතාවය නිසා මුදල්,බලය ඇති සල්ලිකාර රා මුදලාලිල ක්‍රතිම රා වයාපාරයේ යෙදී සිටිති.ඔවුන්ට පොල් ගසින් රා ලබා ගන්න අවශ්‍ය වන්නෙ ඉතා මද ප්‍රමානයකි.මොකද එය ඉතා විශාල ලීටර් ප්‍රමානයක් බවට ඔවුන්ටපත් කර ගැනීමට හැකිය( ගැලුම් ලීටර් වුනේ මෙතන ස්කාගාර ස0ස්ථාව ලීටර් වලින් ගනනය කරන නිසාය.,ස්කාගාරය යනු රා ලබා ගන්නා තැන්..අපේ මහ මුදලාලිනම් ඩිස්ටලරීස් කොම්පනි ඔෆ් රොක්ලබ්ඩ් කියන ආයතනට දිල විශාල මුදලක් උපයා ගන්නව.(.මෙහි සැගවුන කතා එමටයි..කියන්න ඔඉන නැහැනෙ.ජරාව ජරාව.)..

සාමාන්‍යෙන් පොල් ගස් 50 කින් රා ගැලුම්6, 7 දවසකට ලබා ගන්න පුලුවන්.සමර ගස්නම් ගිඩක් අඩනව.සමහර ගස්නම් අඩන්නෙ බොහොම ටිකයි....මාසෙකට රුපියල් 50000 ආසන්න වැටුපක් ගන්න අයද තාම ඉන්නව අපේ ගම් පලාත්වල.මොකද මගෙ මස්සිනා කෙනෙකු තාම මෙම වයාපාරයේ යෙදී සිටිනව.නමුත් අර කිව්ව වගේ කෘතිම රා කර්මාන්තයේ නොයෙදේ..මෙලෙස සුලු සුලු කර්මාන්ත කරුවන්ගේ රා ලොකු ලොකු කර්මාන්ත කරුවන් අරගෙන රා මවා නිකන් ඉදගෙන ලක්ශ ගනන් උපයා ගන්න එක අපිට ඉරිසියාවට කරුනක්  නොවේ.නමුත් අද ලෝකයේ කොහෙ බැලුවත් සිදු වන්නේ .. මෙයයි.

ඊලග පෝස්ට් එකෙන් කියන්නම් පොල් රා ගසෙන් ලැබෙන අජරාමර නිශ්පාදන....


 ( දෙවන කොටස බලාපොරොත්තුවන්න )



(ඉස්සරනම් ඔන්න ඉතින් ඉස්කොලෙ යාලුවො කැම්පස් එකේ යාලුවො ඔෆිස් එකේ යාලුවො එහෙම ඇවිත් රස බලල කරපු කෝලන් මතක් වුනාම බක බක ගාල හිනා.මොකද නොදැකපු නො බලපු රසයක් ආස්වාදය කොරන්න ගිහින් සිද්ද් වෙච්ච අකරතැබ්බවල් ගොඩයි ඒ දවස්වල)

Top

සාමය උදාවන ගාසා තීරය

  යුද්ධය  යනු මහා පරිමාණයෙන් ඇතිවන දරුණු ගැටුම් වේ. යුද්ධය; ඉතිහාසය පුරා අතිවූ ගෝත්‍රික ගැටුම් වල සිට නගර, රාජ්‍යයන් හා අධිරාජ්‍යයන් අතර ඇති...

Popular