Wednesday, February 15, 2017

මවු ගුණ ඔප කළ බුදු බණ




මිනිස් හෝ තිරිසන් හෝ කුමන ආත්මයක උපන්නත් මෑණියකගේ කුසයෙන් බිහිවීම ස්වාභාවික උපතක් වශයෙන් සැලකිය හැකිය. වත්මන් දියුණු යැ’යි සම්මත ලෝකයෙහි විද්‍යාත්මක මෙවලම් මගින් දරු උපත් සිදු කැරෙන බව ද අසන්නට ලැබේ. කෙසේ වුව, මවකගෙන් ලැබෙන සෙනෙහස, ආදරය, කරුණාව, වෙනත් කිසිවකුගෙන් ලැබේවි’යි සිතිය නොහැකිය. කවුරුත් අපට එරෙහි වුවද ප්‍රතික්ෂේප කළද, අප අතහැර නොගොස් , අප සුරකින එකම කාන්තාව මව පමණි. අංගුලිමාලට රටක් විරුද්ධව සිටියද මෑණියන්ට ඔහු තම ආදරණීය පුතාම විය. දරු සෙනහස නිසා, ලේන අම්මා තම වල්ගයෙන් මුහුදු ජලය හිස් කිරීමට ගත් ප්‍රයත්නයක් ගැන පුවතක් බෞද්ධ සාහිත්‍යයේ එයි. බළල් මව තම දරු පැටවුන් ආරක්‍ෂක ස්ථාන හතකට ඔසවාගෙන යන්නේ දරුවන්ගේ ආරක්ෂාව සැලසීම පිණිසයි. කකුළු මව දරුවන් බිහිවීමෙන් පසු මරණයට පත් වන්නේ දරුවන්ගේ පැවැත්ම උදෙසාය. මියගිය මවගේ සිරුර අනුභව කැරෙමින් කකුළු දරුවෝ වර්ධනය වෙති. මිනිස් හෝ තිරිසන් හෝ හැම මවක්ම දරුවන් උදෙසා තම ජීවිතය කැප කරති. අපමණ දුක් විඳිති. ‘උනහපුලුවාට උගේ දරුවා මැණිකක් වගේය’ කීවද කුමන සතකුට වුවද තම දරුවා මැණිකටත් වඩා අගනේය.

අම්මා කියන වචනය දෙසවනට අමාවක් බඳුය. එතරම් මිහිරි වදනක් තවත් නැති තරම්ය. එම වචනය තුළ සෙනහස, ආදරය, කරුණාව දයාව මේ සියල්ලක්ම අන්තර්ගතව ඇත. ආදර යේ උල්පත වූ අම්මා...’ වැනි ගී පදවැල් ලියැවෙන්නේ ඒ නිසායි. ‘මව‘ යන්නෙන් ‘මවන්නි’ යන අදහස ගම්‍ය වේ. මව,, මවන්නේ දරුවන්ය. මෙත්, මුදිතා, කරුණා, උපේක්ෂා යන සතර බඹ විහරණ ඇත්තේ මහා බ්‍රහ්මයා හැරුණ විට, මවුපියන් තුළ පමණකි. අම්මා කියන විට ඇගේ සිත දරු සෙනහසින් ඉපිල යයි. දරු සෙනෙහස නිසාම ඇගේ ලෙය කිරට හැරවේ. ඇය දරුවකු පිළිසිඳ ගත් දින සිට කලලයට අහිතකර කිසිවක් ආහාරයට නොගන්නී දරු සෙනෙහස නිසාමය. එසේම අංග විකල නොවූ රූමත් ගුණවත් නැණවත් දරුවකු ලැබේ වා’යි නිබඳවම ප්‍රාර්ථනා කරයි. දරුවන් නිසා ඇතිවන ශාරීරික වේදනා ඉවසා ගනියි. තම සිරුරෙහි පෝෂ්‍ය පදාර්ථ සියල්ලක්ම පිළිසිඳ ගත් දරුවා වෙනුවෙන් කැප කරන්නීය.

මව පිළිබ¼ඳ බුදුරජාණන් වහන්සේ නොයෙකුත් අවස්ථාවන්හී දේශනා කළහ. සිදුහත් කුමරු ඉපැදී සතියකින් මව මහාමායා දේවිය කලුරිය කළාය. දෙව් ලොව උපන් මාතෘ දිව්‍ය පුත්‍රයා හමුවට වැඩම කළ බුදු හිමියෝ දහම් දෙසූ බව ප්‍රකට කරුණකි. උන් වහන්සේ තමන් හදාවඩා ගත් සුළු මෑණියන්ට ද , මාතෘත්වයෙන් සලකා කටයුතු කළ බව සඳහන් වෙයි. මෙහෙණි සසුන පිහිටුවීමට එක් හේතුවක් කැර ගත්තේ සුළු මෑණියන්ගේ ආයාචනයයි. සුළු මෑණියන් රහත් මෙහෙණින් වශයෙන් පිරිනිවන් පෑමට යන අවස්ථාවේ ඇය සමග දෙව්රම් වෙහෙර ඉම දක්වා පසු ගමන් කළෝ, මවට දක්වන සැලකිල්ල නිසාමය.

බුදු රජාණන් වහන්සේ තරම් මවු ගුණ දේශනා කළ වෙනත් ශාස්තෘවරයකු මෙතෙක් පහළ වී නැත. ‘ජගන්මාතා’ හෙවත් මව් දෙවඟන පිදීම ඈත අතීතයේ සිට ඇතැම් ජන සමාජ වල තිබුණ ද , මාතෘත්වය පිළිබඳ මිනිස් හදවත් විනිවිද යන සේ දේශනා කළෝ බුදු හිමියන්මැ පමණකි. ‘බුද්ධෝ ඉව මාතා ..’ ‘ මව බුදුරදුන් හා සමාන වේ’ , ‘ මාතා පිතා දිසා පුබ්බා ‘ මවුපියන් පූර්ව දිසාව වේ’. මාතාපෙත්ති භරං ජන්තු ‘ ‘මවට සැලකීම සත් පුරුෂ ධර්මයකි. ‘ , ‘ මාතා පිතූ® උපට්ඨානං ‘ , මව්ට පියාට උපස්ථාන කිරීම මංගල කරුණකි. , ‘වෝ මාතරංවා පිතරංවා ..’ මවුපියන්ට නොසැලකීම පිරිහීමට කරුණකි’ , එසේම හැකියාව තිබියදී මවුපියන්ට නොසැලකීම වසල කරුකි. ‘, ‘බ්‍රහ්මාති මාතා පිතරෝ ..”” මවුපියන් මහා බ්‍රහ්මයාට සමානය’ , ‘ මාතා මිත්තං සකේ සරේ” “ අම්මා ගෙදර සිටින උසස්ම මිතුරිය වෙයි’, මෙසේ විවිධ අවස්ථාවන්හිදී මවුගුණ පෙන්වා වදාළහ. ‘ නසන්ති පුත්ත තානාය නජනා නපී බන්ධවා’ ආදි වශයෙන් මවත් දරුවන් වෙනුවෙන් හෙළන කඳුළු සාගර ජලය ද පරදවන බව පෙන්වූහ.
මව් සෙනෙහස උදාහරණයට ගනිමින් බුදු හිමියන් දම් දෙසූහ. මෙත් වැඩීම කෙලෙස කළ යුතුදැ’ යි පැහැදිල ි කැරෙන උන්වහන්සේ,

‘මාතා යථා නියං පුත්තං
ආයුසා ඒක පුත්ත මනුරක්ඛේ
ඒවම්පි සබ්බ භූතේසු
මානසම්භාව යේ අපරිමාණං ‘


යනුවෙන් යම් කිසි මවක් තම එකම පුතු ජීවිතයම නොදෙවෙනි කොටැ සුරකින්නේ කෙලෙසකටද , ඒ අයුරින් සකල සත්ත්වයාට අපමණ මෙත් සිතිවිලි පැතිර විය යුතුය. යනු එහි අරුතයි.
‘කිකීච අණ්ඩං චමරීව වාලධිං
පියංච පුත්තං නයනංව ඒකනං ‘ ජීවිත පරිත්‍යාගයෙන් බිජු රක්නා කිරල් දෙනක් මෙන්ද ජීවිත පරිත්‍යාගයෙන් වල්ගය රක්නා සෙමර මුවා මෙන්ද, ජීවිත පරිත්‍යාගයෙන් එකම පුතු රක්නා මවක් මෙන් ද සීලය රැකිය යුතු බව බුදු හිමියෝ දේශනා කළහ. සිහිය පිහිටුවා ගැනීමේ පිළිවෙත පිළිබඳ දේශනා කැරෙන බුදුරජාණන් වහන්සේ, ඒත කුම්හේ භික්ඛවේ මාතුමත්තිසු මාතු චිත්තං උපට්ඨපේථ භගිනි මත්තීසු භගිනි චිත්තං උපට්ඨපේථ...” මහණෙනි , ඔබ මව් තරමේ ස්ත්‍රියක් සමග කථා කරන්නෙහි නම් ඇය තමන්ගේ මවය’යි සිත්හි තබා ගත යුතුය. යනුවෙන් දේශනා කළහ. සසර බියකරු බව දක්වන බුදු හිමියන් ‘දිඝරත්තං වෝ භික්‍ඛවේ මාතු මරණං පච්චනුභූතං තේසංවෝ මාතුමරණං පච්චනුහොන්තානං’ (අනවතග්ග සංයුතිය) මහණෙනි, තොප විසින් දීර්ඝ කාලයක් මාතෘ මරණයෙන් වන දුක විඳින ලද්දේ ය. මාතෘ මරණ දුක විඳින තොප මනාප විප්‍රයෝගයෙන් හඬා වගුරවන ලද කඳුළු බොහෝ ය.

සතර මහා සාගරයේ ජලය ඒ කඳුළට මඳය’ යනුවෙන් දේශනා කළහ. තවද ‘අනුජානාම් භික්‍ඛවේ මාතා පිතුන්නං දාතුං’ මහණෙනි, මවුපියන්ට යමක් දීම අනුදනිමි. මවිපියෝ රජ වූවද පුත්‍ර භික්‍ෂුවගෙන් යමක් බලාපොරොත්තු වෙත්නම් දිය යුතු ය.
උපස්ථාන බලාපොරොත්තු වෙත් නම් කළ යුතු ය. දුබල මව්පියන්ට උපස්ථායකයකු නැතිනම් පන්සලෙහි නතර කැර ගෙන එය කළ යුතු ය. ස්ත්‍රී ශරීරය ස්පර්ශ කිරීම නොසුදුසු බැවින්, එසේ නොකරමින් උපස්ථාන කළ යුතු ය.

පිණ්ඩපාතය කැර හෝ මවුපියන් පෝෂණය කළ යුතු බව අනුදැන වදාළ බුදුරදුන්, එසේ නොකරන මහණහුට ඇවැත් සිදුවන බව දේශනා කළහ. කෙසේ වෙතත් මවගේ වුවද ස්ත්‍රී ශරීරය බ්‍රහ්ම චරියාවට අනතුරුදායක බව සැලකූ බුදුහිමියන්, විපතකදී වුවද ස්ත්‍රියක ස්පර්ශ කිරීම නොසුදුසු බව දැක්වූහ. ගඟකට වැටී සැඩ පහරට අසුව පාවෙනු දකින ශික්‍ෂාකාමී භික්‍ෂූව ඇගේ ශරීරය නොඅල්වයි. ඇය බේරා ගැනීමට ඔරුවක් හෝ ලී කොටයක් හෝ වෙනත් දෙයක් ළං කළ යුතු ය. එබන්දක් නැති විටක සිවුරු කොණක් හෝ ළං යුතු ය. මව සිවුරෙහි එල්ලුණු විට සිවුර අදිමියි යන හැඟීමෙන් ඇද මව බේරා ගත යුතු ය. (පාරාජිකාපාලිය) මෙවැනි ශික්‍ෂා බුදුහිමියන් පැනවූවේ කාමය, අනුරාගය මව් පදවියේ ගෞරවය වුවද වනසා දැමීමට හේතුකාරක වන බව සැලකීමෙනි. ‘අසාතමන්න ජාතකය’ වැනි කථා පුවත් අනුවැ මේ බව පැහැදිලි වෙයි. එවැනි නොමිනිස්කම් අනුවැ වර්තමානයෙහි ද ඇතැම් මව්වරු දරුවන් වනසන අයුරු ඇතැම් පුවත් අනුවැ අසන්නට ලැබේ. තමාගේ කුස තමන් විසින්ම තියුණු අවියකින් පලා, කළලය එළියට ගෙන විනාශ කැරෙන මව්වරුන් පිළිබඳව මෙකල අසන්නට ලැබෙයි. ප්‍රේතවස්තු වර්ණනාවේ එන ‘පංචපුත්තකාදක’ කථා වස්තුව මෙහිදී අපට සිහිපත් වෙයි. අද මෙන් එදාද කසළ ගොඩවලට දැමීමෙන් දරුවන් වනසන මව්වරුන් පිළිබඳ සිදුවීම් අසන්නට ලැබෙයි. බුදු හිමියන්ට පවා වෙදකම් කළ ‘ජීවක’ වෛද්‍ය වරයාගේ කථා පුවත නිදසුනකි. එසේ වුව, බුදු පදවිය වැනි උත්තරීතර පදවියක් ලැබුවේ මෑණියන්ගෙන් ලද ආශිර්වාදය නිසා බව ‘මාතුපෝසක’ කථාව මගින් බුදු හිමියෝ පෙන්වා දුන්හ.

‘මාතරී පිතරී චාපී - යෝ මිච්ඡා පටිපප්ජතී...’ යනුවෙන් ‘කථ’ සූත්‍රයේ බුදුහිමියන් වදාළේ මව සහ පියා කෙරෙහි යම් දරුවකු වැරැදි ලෙස පිළිපැද්දහොත් ඔහු හෝ ඇය කිසිම ගුණධර්මයක් නැති අයකු වන බවයි.

දරුවකු මව්පියනට උපස්ථාන කරමියි හැඟීමෙන් මව එක උරහිසකද පියා අනෙක් උරහිසෙහි ද තබා වසර සියයක කාලයක් ආහාර පාන දෙමින් උපස්ථාන කැරෙයි ද ඔහුට මවුපියන්ට ගෙවිය යුතු ණය ගෙවා නිම කළ නොහැකි බව දේශනා කැර ඇත. (අං.නිකාය) එහෙත් මවුපියන් ගුණධර්ම වලින් හීනවැ, මිථ්‍යා දෘෂ්ටි ගෙනැ සිටිත් නම්, ඔවුන් සම්‍යක්දෘෂ්ටි ගත කළහොත් පමණක් එම ණය ගෙවා නිමැ කළ හැකි බව පෙන්වූහ. අද ඇතැම් දරුවන් රාජකාරී කටයුතු නිසා මවුපියන්ට සැලකීමට වෙලාවක් නැති බවට මැසිවිලි නගති. එහෙත් ලංකා රාජ්‍යය විචාල 8 වැනි අග්බෝ රජතුමා මෑණියන්ට උවැටන් කළ අයුරු ‘මහාවංසයෙහි’ සඳහන් වෙයි. එතුමා උදෑසන මෑණියන් වැඳැ, සුවඳ පැන්වලින් නහවා, කිළිටි ඇඳුම් සියතින්මැ සෝදා, පිරිසුදු කරයි. මලින්, සුවඳින් මෑණියන්ට පූජා කරයි. චෛත්‍යයක් වටා මෙන් තුන් වරක් මෑණියන් වටා ප්‍රදක්‍ෂිණා කරයි. තමන් අතින්මැ මෑණියන්ට ආහාර කවා, ඉතිරිය තමන් අනුභව කරයි. උපස්ථාන කැරෙන සේවක සේවිකාවන්ට ද රාජ භෝජන පිරිනමයි. මෑණියන් නිදන කුටියෙහි සුවඳ ගල්වා, සුව පහසු යහනාවෙහි සතපවා, ඇගේ යටි පතුල්වල සුවඳ තෙල් ගල්වයි. ඇයට නින්ද ගිය පසු, සියලු ආරක්‍ෂාව සලසා, ඇයට පිටුපා නොගොස්, දර්ශන පථයෙන් ඈත් වන මොහොතෙහි යළිත් වතාවක් මහත් බැතියෙන් වන්දනා කැර නික්ම යයි.

මරණින් මතු අවීචියෙහි උපදනා පාප කර්ම පහක් ගැන බුදු සමයෙහි උගන්වයි. එහි පළමු වැන්න නම් මව මැරීමේ අකුසලයයි. බුදු හිමියෝ අඟුල් මල් සොයා වැඩියේ එබඳු බියකරු අකුසලයකින් ඔහු බේරා ගැනීමේ අදහසිනි. එමඟින් ද පෙන්වා වදාළෝ මවකගේ වටිනාකම යැ. මෙවැනි දහසකුත් බුදු බණ පද ඇසූ බොදුනුවන් ‘දසමාසේ උරේ කත්වා...’ වැනි ගාථා ගයමින් මවු පද පිණිපා කළෝ මවුගුණ ඔප කළ බුදු බණ නිසාමැයි. මව් වෙනුවෙන් කියැවුණ ජන කවි මෙන්මැ ජනශ්‍රෘතීන් රැසක් අපට උරුමවැ ඇත.

“වට්ටාරම බෙලිගල වැඳපන් අම්මේ
අලුත් නුවර දළදා වැඳපන් අම්මේ
කිරි වෙහෙරේ රංකොත වැඳපන් අම්මේ
බීපු කිරට පව් ඇරපන් මගෙ අම්මේ”


මෙවැනි ජනකවි දහස් ගණනක් බොදු ජන සමාජයට දායාද වූවේ බුදු දහමෙහි ආභාෂය නිසාමයැ. දරුවකුට මව් තුරුල අමා නිවන් පුරයකි. ‘මාතුපෝෂක’, ‘සෝනනන්ද’ සාමජාතකය වැනි කතා මගින් මවුපිය උපස්ථානය පිළිබඳ ලද පෙරහුරුව සුළුපටු නොවේ. සිංහල ජනකවි වඩාත් සමීප බවක් දැක්වූයේ මව කෙරෙහි ය. පියාට තැනක් නොලැබුණාම නොවේ. අම්මා නිවසට ආලෝකයක් වූවා ය. ඇය නිවසෙහි ආධිපත්‍යය පතුරු වන්නියද වේ. ඒ නිසාම ඇය නිවසෙහි මානව සහ භෞතික සම්පත් කළමනාකාරිණිය බවට පත් වූවා ය. ඒ නිසාම ඇය සමාජයේ වඩාත් කතාබහට ලක් වූවා ය. දරුවන්ගේ ප්‍රාර්ථනාව වූයේ, මගේ අම්මාට බුදු බව ලැබෙන්නට ඕන. යනුවෙනි.

බුදුන් වඳින ලෙස වැඳපන් අම්මාට
අම්මා අපේ ජාතිත් මට ලැබීයන්
ගෙදර එළිය අපෙ අම්මා ඉන්න කොට
සතර අපායේ නොවැටී නිවන් දකින් අම්මා
ජාතිත් අපේ මව්පියෝ වාසනාවන්


අම්මා නැති අපට බඩගිනි වෙන්ට එපා මේ එදා ජනකවියාගේ මුවින් ගිලිහුණු කවි පද කිහිපයකි. මේවා මඟින් ගම්‍ය වන්නේ ජනකවියා මවුපිය උපස්ථානයේ උත්තරීතර බව පිළිබඳ අපූර්ව තොරතුරු උකහා ගත්තේ බුදු බණ තුළින් බවයි. දරුවන්ට පින්සිදු කැර ගැනීමට තිබෙන එක් පින් කෙතක් නම් මව්පියන් යැ. එම පින්කෙත අමතක කැර කුමන පින්කම්ද?




Friday, February 10, 2017

අම්මා කෙනෙකු හට කියනා ගුණ වරුණ



දරු සෙනෙහසින් රතු ලේ කිරි බින්දු පෙරා
දෝතට අරන් දෙන රස කිරි මිහිරි පෙරා
දුන් කිරිවලින් ඇග ලේ මස් නහර පුරා
බිහි කළ මවට වඳිනෙමු දිවි තිබෙන තුරා

අම්මා කෙනෙකු හට කියනා ගුණ වරුණ
දරුවන් සැමට සිටිනා ලක් දෙරණ
අම්මා වරුන් ඇත සොද ගුණදම් පුරන
ගෙන් ගෙට බුදුන් ලෙස සිටිනා මිණි පහන

බුදු සසුනටත් තම දරුවන් පූජා කරන
රට ජාතිය රකින්ටත් දරුවන් හරින
සැම නිවසකම අම්මා යන අකුරුව් තුන
නිවසට දෙව් දුවකි අම්මා අග රැජින

ලොව මුදු ගුණය එකතැන කැටිකළ අම්මේ
නිවසට මුනිදුවක් ආදර බර අම්මේ
සසරින් සසර යන විට අපි අම්මේ
නිවන් නිවේවා මතු බුදු වී අම්මා


Thursday, February 2, 2017

සමරමු කුලී නිදහස




කෑම එක Free බෝතලය  Free    
පාට කොඩි දී දිනය ඔබෙ කී
දවසෙ කුලියත් දී
මැති ඇමති එක්ව කා බී
පායපන් හිරු කී
හෙට දිනත් සරු වෙයි  කී
කියා නැටුවත් වෙහෙසී
මුළාවකටම තවත් යට වී
වසර හැට නවයක් ගත වී
සමරමු කො අපි කී
එකෙක් නෑ ගැති වී
නගන්නට යළි රට එක් වී
මඩිය තර කරතී
උනුන් හොද හැට්  කා බී
පිට රටට ගැති වී
සිහල ගැති අමතක  වී
සියලු දේ විකින
රටම උකසට විකිනී
හෙට දිනක දියුණූ
රටක නෑ දකිනූ
සැම කල්හිම අසමූ
උන්ගෙ වැදි බන පමනක්ම ඇසුනූ.





Sunday, January 29, 2017

හිගන්නාගේ තුවාලය වන් ශ්‍රි ල0කා දේශපාලකයො





මිත්‍රයා ඔබව මට සුව කල හැක
නිට්ටාවටම 
ත් නුඹ
හෙට සිට කන්නේ බොන්නේ
කොහොමද කියලා සිතුවාද?
ඔය තුවාලයෙන් ඔබ
සොයනා මුදලින්
කොපමන් උඹ සොයනවාද?

එමෙන්ම,

මහජනතාවෙනි මේ අහන්න
කල හැක අප හට
හොද ස0වර්ධනයක්
ඒත් ඉතින් අනෙ
අපි කොහොමද යළි
කන්නේ බොන්නෙ 
යන්නේ එන්නෙ
අපේ පවුල් වල
කට්ටිය එක් වී
සමුළු එක්ක අපි
ගණුදෙනු කරනේ
මේ රට විකුනා 
ගන්නේ කොහොමද
අපේ බඩට කෙල්වා ගනේ
කොහොමද



Tuesday, January 17, 2017

දුප්පතුන් වෙනුවෙන් තැනුනු මගේ මුහුණු පොත FACE BOOK මිතුරු සමූහයෙන් දිළිදු පවුල් දෙකකට නිවාස දෙකක් විදුලිය සමගින්


FACE BOOK මිතුරු සමූහයෙන් දිළිදු පවුල් දෙකකට නිවාස දෙකක් විදුලිය සමගින් 





වර්තමානය වන විට සමාජ ජාලා වෙබ් අඩවි තුළ විවිධ ආකාරයේ මුහුණු පොත් සහ විවිධ ආකාරයේ මිතුරු හවුල් නිර්මානය වී ඇත.ඒ අතර ( Dushan Jayarathne) මමද 2016/03/02 දින බුදු දහම පිළිබදව තොරතුරු බෙදා ගන්න හවුලක් ( ගෲප් එකක් ) ගොඩ නගා ගත්ත.
දම් පියස බොදු බැති පිටුව නිමින් එය  ආරම්භ කල අතර මේ වන විට 15000 කට අධික  සාමාජික සාමාජිකාවන් පිරිසක් අප හා එක් රොක්ව සිටිති.

මුහුණු පොතේ අපි මේ ආකාරයට බුදු දහම පිලිබදව වටිනා ලිපි ගිහි පැවිදි දෙපාර්ශ්වයම වාගේ ලියන්න එකතු වුන එකේ ප්‍රථිඵලයක් වශයෙන් වර්තමානය වනවිට අප සමග දහම් කරුනු ලියන බෙදා ගන්නා පිරිස දිනෙන් දින වැඩිවෙමින් පවටින එක සතුටින් දන්වන්න පුලුවන්.මොකද බොහෝ අය කරන්නේ රැල්ලකට අසුවෙලා කාලය ගත කරන එකේ මෙවැනි බවුද්ද ස0කල්ප වලින් සමන්විත අය සිදු කරන්නේ රටට විශාල සේවයක කියන එක මෙහිදී කියන්න ඕන කාරනාවක්.
නිතර දකින්න අලැබෙනව භික්ශූන් වහසේල ,ගිහි අය එක්වී දුශකර ගම්මාන වල අයට උපකාර කර ආකාරය.එයත් අප හට ඉවජල් උනා මෙලෙස නව කර්තව්‍යකට මුල පුරන්නට.
ආරම්භයෙන් මාස  4 ක් ගිය කල මට එක්වුන ප්‍රියන්ත ප්‍රේමසිරි අයිය (අබුඩාබි හි සේවය කරන මා හට සොයුරකු මෙන් සැම කටයුත්තකදීම සහ දෙන )
 සමග එක් දවසක් කල සාකඡ්ඡාවකදී මතු කල කාරනාවක් නම් "මල්ලි අපි බුදු බන ලිය ලිය කවි ලිය ලිය ඉන්නවට අමතරව බැරිද අපිට අසරන පවුලකට ගෙයක් හඩ්ජල දෙන්න " කියල කිව්ව
" පසුව මන් කිව්වෙ අයියෙ අපිට ඒ වගේ දෙයක් කරන්න පුලුවන්නම් කොච්චර ලොකු දෙයක්ද ඒත් අපි කොහොමද එච්චර හරියක්  කරන්නේ කියල.

මෙසේ කතාවුන දෙයෙහි අතුරු ප්‍රථිඵලයක වශයෙන් මුහුණු පොතෙන් හමුවුන අජිත් ප්‍රසන්න මහතා කල යෝජනවකට අනුව දේවහූව කොස්ගහහින්න ප්‍රදේශයේ ඔහු දන්නා අසරන පවුලක් අපිට සොයා දෙන ලදි.
බී එම් ශ්‍රියානි මහත්මිය   ගැහැනු දරුවන් දෙදෙනෙකු  මැටියෙන් තනා ඇති අබලන් නිවසේ තත්වයේ  විස්තර අප වෙත ඉදිරිපත් කල ඔහු එතැන් සිට අපිද ක්‍රියාත්මක වීමට පට ගත්ත.

අපි අජිත් මහතාගෙන් එම ප්‍රදේශයේ විහාරාධිපති ස්වාමින් වහන්සේ අප අහට සම්බන්ධ කරන ලෙස ඉල්ලීමක් කල.මන්ද මෙහිදී භික්ශූන් වහන්සේ නමක් එක් වීමෙන් අපේ සත්ඛාර්‍ය තවත් සාර්ථක වෙන නිසයි.එහිදි ගරු ස්වාමින් වහන්සේ අප හට අනුශාශානාවෙන් ගමේ  ශ්‍රම දායකත්වය ලබා දෙන පිරිස් කඩිනමින් සමබන්ද කර සහය දැක්වූහ.උන් වහසේද මෙහිදී මතක් කල යුතුය.

විහාරාධිපති ස්වාමින් වහන්සේ සහ ගම්වාසින්





මුලින් අප සිතුවේ නිවසක් සාදනවා වෙනුවට ඒ පවුලට අවශ්‍ය කරන නිවසේ අඩු පාඩු දරුවන්ගේ අධ්‍යාපන අවශ්‍යතා සහ මූල්‍ය ආධාර ලබා දීමටයි .
එහිදී  අජිත් මහතාගේ ඉල්ලීමක් උනේ විදුලිය ලබා දෙනවනාම් ඔය මහත්තුරුන්ට ගොඩක් ස්තුතියි කියය.
මේ අව්සථාවෙදි මාගෙ මිතුරෙක් වූ ඉන්දික විමලරත්නට මම කතා කර මුදල් අව්ශ්‍යතාව්ය ඉදිරිපත් කලා.ඔහු ඊශ්‍රායලයේ රැකියාවක නියුතු අතර ක්ශනික පිලිතුරකින් මා අමතා කීවේ හරි අයියා මගෙ යාලුවො 4 දෙනෙක් සමග එම මුදල් ලබා දෙන බවයි
පුන්චි දියනියන්ගේ  වාසනාවද  කොහෙද දිනක් ඇතුලත රුපියල් 37,000 ක මුදලක් ඉන්දික  විමලරත්න  ඇතුලු පිරිස මහජන බැන්කුවෙ අපි ආරම්ඹ්හ කල ගිනුමට බැර කරන ලදි.
පසුදාම විදුලිය ලබා ගැනීමට ඕන කරන කටයුතු සියල්ල සූදානම් කර දින දෙකකින් වැඩ කටයුතු අවසන් කලා.( මේ වන විට විදුලි බල මන්ඩලයේ අනුමැතිය  ලැබී ඇති අතර නව නිවස නිසා  ඉදිරියට  සම්බන්ධ කිරීමට තාවකාලිකව නවතා ඇතා
ඉතින් මේ සිද්දිය ක්‍රියාත්මක   කිරීමට  මූලිකවම දායක වූ පිරිසට අපි මුහුනු පොත හරහා ස්තුතියක් ප්‍රකාශ  කිරීමට ලිපියක් සහ ඡායාරූපයක් පල
කලා.කාලයේ  වාසනාව සහ අපගේ පලමු ප්‍රයත්නයම ස්සර්ථක කරමින් එදිනම කුවේට් සේවය කරන  ශ්‍රීමතී පෙරෙරා සහ ඊශ්‍රායාලයේ  සේවය කරන කුමාරි ගම්හේවා මහ්ත්මිය රුපියල් 100,000 බැගින් අප හට නොපැකිලිව මුදල් ආධාර ලබා දුන්හ. ඔවුන් සදහන් කලේ " මල්ලි මේ දරුවන්ට ඉන්න ආරක්ශාකාරි නිවසක් සාදා දෙන්න අපි ඕන වෙලාවක ඔයාලට සහය දෙනව කියන දෙයයි ".මම සහ ප්‍රියන්ත අයිය අජිත් මල්ලි සමග වහ වහා ක්‍රියාත්මක වුනා මේ දරුවන්ටයි අම්මටයි ඉන්න   ඉන්න සුදුසු නිවහනක් සකස් කරන්න.
එහි ප්‍රථිඵලයක් වශයෙන්  තමයි  අද මේ  පවතින නිවස ඔවුන් වෙනුවෙන් අපි
පරිත්‍යාග කලේ
මෙලෙස මුහුනු පොතෙන් ප්‍රචාර වූ අප විස්තරයට තවත් අය එකතු වූහ.නිලන්ති හෙට්ටිආරච්චි( කුවේට්)  මිය.චලිත මධුස0ක මහතා  නිල්මිනි දේවිකා මිය . ප්‍රියා ජයසේකර මිය, දිමුතු  ප්‍රියන්කා ( කුවේට්)
, ද ඒ අතර වූහ

එදා ඔවුන් ජීවත් වූ නිවස




මෙදා ඔවුන්ගේ නිවහන





















මීට අමතර එම දරුවන්ගේ පාසල් උපකරන කට්ටල සහ ඔවුන්ගේ අනාගත අධ්‍යාපන කටයුතු වෙනුවෙන් දිගටම අත දෙන බව තිලින ඩොමිනික් මහතා පාසල් උපකරන කට්ටල දෙකක් ලබා දෙමින් අප හට ප්‍රකාශ කලේය.


පලමු කටයුතු කරගෙන යන අතරතුර  20/12/2016 දින අප වෙත කරන ලද ඉල්ලීමක් තවත් ආවා.කලන යමසි0හ විසින් කිව්ව "අයියෙ හැකිනම් කොස්වාඩිය ගමේ ඉන්නව වයසක ආච්චිල දෙන්නෙක් අසරන වෙලා අබලන් වූ නිවසක එයාලත් පොඩි උදව්වක් කරන්න කියල"
ඉතින් අපි ඒ ගැන ගිහින් සොයා බැලුව.




                                        එදා ඔවුන් ජීවත් වූ නිව







මේ ඇත්තේ එම මහලු  අම්මල ඉන්නා නිවස.කඩිනමින් ක්‍රියාත්මක වුන අප අපගේ සාමාජික සාමාජිකාවන්ගෙන් ඉල්ලා සිටියා අපි මෙවන් අය වෙනුවෙන් උපකාර කල යුතුයි කියා.

මෙදා ඔවුන් දිවි ගෙවන නිවස

( මේ අම්මල දෙන්න සිටින්නේ වෙනත් අයකුගේ ඉඩමක බැවින් අප හට සිදු වූවා අයිතිකරුගේ කොන්දේසිවලට යට්ත්ව නිවස සැදීමට.ඉඩමක් ඔවුන් සතුව තිබුනානම් මෙයට වඩා තත්වය සුවදායි වෙන්න කටයුතු කරන්න සිටියෙමූ




මේ සිටිනිනුයේ ඒ අම්මලා දෙන්නාය




ජීවත්වීමට අවශ්‍ය කරන ගේ උපකරන සියල්ලම දම් පියසේ අප ලබා දීමට කටයුතු කරගෙන යන අතර එම මහලු දෙපලගේ අනාගතය වෙනුවෙන් ද තව යම් දෙයක් කිරීමට ඇත්නම් ඒ වෙනුවෙන්ද අප ඉදිරිපත්වන්නෙමු.
ඉතින් මුහුනු පොතෙන් අපි එකතු වෙලා මේ කරන සත් කාර්යය දිගටම පවත්වාගෙන යන්න තමයි බලාපොරොත්තුව .

විශේශයෙන් මතක් කල යුතුයි චමින්ද ශිරාන ජයරත්න මාගේ සහෝදරයා කාලය ශ්‍රමය කැප කර වයසක අම්මලා දෙන්නට නිවස සාදා දෙන්න ලබා දුන්න සහයෝගය පිලිබදවත්.

කෙටි කලක් තුල රටට සේවයක් කරන්න අන්තරජාලය හරහා ලැබීම පිලිබද අප ඉතාමත් සතුටු වන අතර මෙවන් දෙයක් මාධ්‍යට ලියා තැබීමෙන් අසරන පවුල් හදුනාගෙන ඔවුන්ට
උපකාර කිරීමට ලොව පුරා සිටින මානුශීය හදවත් ඇත්තෝ ලැබේවා යන පරම චේතනාවෙන් මෙලෙස ලියන්න සිතුවෙමි.ඉතා ඉක්මනින් ප්‍රචලිත වන වර්තමාන මාද්‍ය තුළ දිළිදු ජනතාවට ගොඩක් ප්‍රයෝජන්යි අන්තර්ජාල සමාජ ජාල වෙබ් අඩවි.දම් පියස බොදු බැති පිටුවෙන් අපි මේ වන විට පාසල් දරුවන් ඉන්නා පවුල් හතරකට අධ්‍යාපන උපකරන ලබා දුන්නෙමු
ඒ අතර
කොස්ගහහින්න
ගඩොල්ගොඩවත්ත ( නාත්තන්ඩිය )
පහල කටුනේරිය
ත0ගල්ල
















































වර්තමානය වන විට කොස්වාඩිය සරස්වති විද්‍යාලයේ ර0ග ශාලාව වෙන්වෙන් අවශ්‍ය කරන තිරක් ලබා දීමට මේ වනවිට අප මිතුරන් ස0විධානය වෙමින්ද සිවිරාජ ආබාදිත ලමා නිවාසයේ සේවය කරන අන්ධ ගුරුවරයෙක්ගේ ඉල්ලීමක් ( නිවසක්) ස්ලකා බලමින්ද දිගින් දිගටම සමාජයට සේවයක කිරීම අපගේ මූලික කරගත් මුහුනු පොත සත්කාර්‍යයන් සාර්ථක වේවා කියා ප්‍රාථනා කරමි.


සියලුම දෙනාට දම් පියස බොදු බැති පිටුවේ හර්ද්‍යා0ගම ස්තුතිය පල කරන්නෙමු.


තෙරුවන් සරනයි.









Top

සාමය උදාවන ගාසා තීරය

  යුද්ධය  යනු මහා පරිමාණයෙන් ඇතිවන දරුණු ගැටුම් වේ. යුද්ධය; ඉතිහාසය පුරා අතිවූ ගෝත්‍රික ගැටුම් වල සිට නගර, රාජ්‍යයන් හා අධිරාජ්‍යයන් අතර ඇති...

Popular